مشکل کوله بران سیستان و بلوچستان، به زودی حل می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از حل شدن مشکل کوله بران سیستان و بلوچستان خبر داد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - کوشش تبار در خصوص مشکل کوله بران بازارچه مرزی میلک گفت: بار تجار و کوله بران حدود بیست روز است که در غرفه‌های بازارچه مرزی میلک مانده است، تلاش می‌شود تا حدود چهار روز، بخشی از بار تخلیه شود.

او گفت:  برای تصمیم گیری برای باقی مانده بار این کوله بران که با مشکل مواجه است کمیته‌ای که در استان تشکیل خواهد شد تا هر چه زودتر این مشکل، مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور می گوید امیدواریم که با ابتکار عمل مسئولان، بازارچه مرزی میلک رونق بیشتری پیدا کند و کوله بران آن بتوانند در یک شرایط بهتری در اینجا درآمدزایی حاصل خود را از واردات و صادراتی که شکل می‌گیرد بهره‌مند شوند.

ابتکار خوبی در استان برای تبادل بار صورت گرفته است و عملا سرعت جابجایی و تخلیه بار را بیشتر کرده است و در عین حال فضای تعامل در پایانه مرزی و بازارچه مرزی میلک را بالا برده است.

هیات وزیران دستورالعملی برای فعالیت‌های تجاری مرزنشینان (کولبری) را به کشورهای همسایه به تصویب رسانده بودند که شامل ۴استان از جمله سیستان بلوچستان می‌شد و این برنامه در استان اجرایی شده است.

 مصوبه فعالیت تجاری مرزنشینان در سیستان‌وبلوچستان مربوط به گذشته است و اکنون این فعالیت در استان شکل رسمی به خود گرفته و مرزنشینان دارای کارت مرزنشینی می‌توانند با تمدید کارت‌های مرزنشینی خود به فعالیت‌های تجاری محدود اشتغال پیدا کنند.

فاز یک این طرح به اجرا در آمده و درهای بازارچه‌های مرزی میلک شهرستان هیرمند در منطقه سیستان و هم‌مرز با افغانستان و همچنین میرجاوه هم‌مرز با پاکستان گشایش یافته‌اند.

البته باید متذکر شد که فعالیت‌های کوله‌بری محدود به این ۲ منطقه نخواهد بود و بر اساس برنامه ۲ تا ۳نقطه مرزی در منطقه سیستان و ۳نقطه مرزی دیگر در منطقه بلوچستان برای فعالیت‌های خرد تجاری مرزنشینان آماده می شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کوله بران ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار