در مشهد؛

مساجدی که به کمک کارتن‌خواب‌ها آمدند

تعدادی از مساجد مشهد آماده پذیرش افراد کارتن‌خواب هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حسین باغگلی رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: با سرد شدن و شدت گرفتن برودت هوا، موضوع ساماندهی و رساندن افراد بی‌خانمان به گرمخانه‌های شهرداری یا مراکز تجهیز شده برای اقامت موقت آنان به اهتمام بیشتری نیاز دارد و همراهی تمامی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

او گفت: مدیریت شهری در این راستا در مناطقی که نزدیک به پاتوق‌های این افراد است، پنج گرمخانه را تجهیز و آماده خدمت‌رسانی به این افراد کرده است؛ همچنین خدمت‌رسانی در این مراکز برای افراد مشمول طرح، از ساعت ۲۰ تا ۸ صبح روز بعد خواهد بود و برای آنان علاوه بر فراهم ساختن امکان استراحت، استحمام و امکانات بهداشتی، یک وعده غذای گرم برای شام و یک وعده صبحانه هم در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید



باغگلی گفت: اکیپ‌های سرای سبز زندگی (خانه سبز) نیز با ظرفیت ۱۳ دستگاه ون به صورت سه شیفت فعال و آماده انتقال داوطلبانه افراد بی‌خانمان به گرمخانه هستند.

معاون شهردار گفت: با توجه به شدت گرفتن سرما و برودت هوا، همچنین بنا به درخواست شهردار مشهد مبنی بر اولویت قرار دادن اسکان موقت افراد بی‌خانمان، تعدادی از مساجد برای پذیرش کارتن‌خواب‌ها اعلام آمادگی کردند.

او گفت: تاکنون تعدادی از مساجد و مراکز فرهنگی، به پویش "گرمای همدلی به رسم همسایگی" پیوسته و پذیرای شهروندان بی‌خانمان در فصل سرد هستند؛ همچنین امکانات استحمام، پذیرایی، کمک‌های اولیه و لباس گرم در این مکان‌ها برای پذیرایی از این شهروندان فراهم شده است.

 رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: مسجد امام سجاد (ع) واقع در بولوار مفتح، مفتح ۳۰ و مسجد فقیه سبزواری واقع در سی‌متری طلاب، از اولین مساجدی هستند که درب خود را به روی شهروندان بی‌سرپناه در شب‌های سرد سال باز کرده و آماده خدمت‌رسانی شده‌اند.

شهروندان پس از مشاهده افراد کارتن خواب با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس گرفته و موقعیت دقیق فرد موردنظر را اعلام کنند تا اکیپ‌های جمع‌آوری در کمترین زمان ممکن به محل مراجعه کنند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.