آلمان کمک نظامی به اوکراین ارسال نخواهد کرد

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد برلین با وجود تشدید تنش در مناقشه اوکراین، کمک‌های نظامی به کی‌یف ارسال نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -کریستین لمبرشت گفت: طرح ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین در شرایط حاضر اقدام مفیدی نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع آلمان ضمن تاکید بر تلاش‌های کشورش برای کاهش تنش میان اوکراین و روسیه گفت: این کشور یک واحد بیمارستان صحرایی کامل را در ماه فوریه در اختیار اوکراین قرار خواهد داد و آموزش‌های موردنیاز را در این زمینه ارائه خواهد کرد.

«اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان هم تاکید کرد موضع این کشور ارسال تسلیحات مرگبار به مناطق جنگی نیست.

این موضع دولت آلمان بعد از آن مطرح شد که دولت انگلیس از چند روز پیش ارسال سلاح‌های ضد تانک به اوکراین را آغاز کرده است.

گروهی از نمایندگان دو حزب عمده آمریکا در سنای این کشور هم اعلام کرد با هدف کمک به اوکراین برای مقابله با اشغالگری احتمالی روسیه، کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین ارسال خواهد کرد. این کمک‌ها شامل موشک، تسلیحات کوچک و قایق‌های جنگی خواهد بود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز اعلام کرد به دنبال راه‌های عملی بهتری برای حمایت از اوکراین در برابر تهدیدات روسیه است و در این راستا قرار است تا سقف ۱۲۰ میلیون دلار کانادا وام در اختیار کی یف قرار دهد.

روسیه یک سری مذاکرات امنیتی سطح بالا با آمریکا، ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار کرد. در جریان مذاکرات، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که وخامت بیشتر در روابط روسیه و کشور‌های ناتو می‌تواند منجر به غیرقابل پیش بینی‌ترین و شدیدترین عواقب برای امنیت اروپا شود.

مسکو در پیشنهادات خود اعلام کرد که این ائتلاف باید به همکاری نظامی با کشور‌های پس از فروپاشی شوروی پایان دهد، ایجاد پایگاه‌های نظامی در خاک آن‌ها را متوقف کند، استقرار سلاح در نزدیکی مرز‌های روسیه را محدود، سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را از اروپا خارج و از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق جلوگیری کند.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه به تیرگی کشیده شد. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند، به قلمرو خود است؛ ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار