آیت الله نوری همدانی:

جایگاه بانوان مسلمان بر اساس فرهنگ فاطمی تبیین شود

آیت الله نوری همدانی گفت: تبیین جایگاه بانوان مسلمان بر اساس فرهنگ فاطمی مورد تأکید باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -آیت‌الله نوری همدانی  امروز در دیدار با آیت‌الله محسن اراکی و اعضای اتحادیه جهانی زنان مسلمان که در دفتر این مرجع تقلید  برگزار شد،گفت: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه بسیار خوبی برای رساندن زنان به جایگاه اصلی خویش فراهم کرد.

او گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حضور زنان در عرصه اجتماع یک حضور ظاهری و سطحی و بر اساس فرهنگ و معیار‌های غربی بود و آنان از بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی محروم بودند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: راهپیمایی‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، شرکت در فعالیت‌های پشت جبهه در دروان دفاع مقدس از جمله این فعالیت‌ها است.

این مرجع تقلید گفت: زنان جامعه اسلامی با برقراری ارتباط با هم در سطح جهان به نشر و گسترش اسلام و فرهنگ فاطمی بپردازند، در جوامع گذشته زنان از کرامت و حقوق انسانی خویش محروم بودند، اما با طلوع اسلام بانوان از منزلت فردی و اجتماعی بسیار خوبی برخوردار شدند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه بی‌نظیر حضرت زهرا (س) می گوید: پیامبر (ص) همواره به حضرت فاطمه زهرا (س) با دید احترام و کرامت می‌نگریست و به ایشان علاقه شدیدی داشت به طوری‌که هر گاه حضرت فاطمه (س) وارد مجلس می‌شدند رسول خدا (ص) به احترام ایشان از جا بر می‌خواست و ایشان را در جایگاه خود می‌نشاند.

او گفت: حضرت زینب کبری (س) در شام و کوفه با خطبه‌های خویش اهل‌بیت (ع) را به جهانیان شناساند و اسلام را احیا کرد، حضرت زهرا (س) با ایراد خطبه از مقام ولایت و امامت پشتیبانی کرد که ما باید از سیره این بزرگواران درس بیاموزیم، تبیین جایگاه بانوان مسلمان بر اساس فرهنگ فاطمی مورد تأکید باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.