نماز جمعه؛ محلی برای رساندن صدای مردم به مسئولان

نماز جمعه یکی از مکان‌هایی است که به محلی برای شنیدن صدای مردم توسط مسئولان تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - نمازگزاران در نماز جمعه هر هفته تهران می‌توانند از نزدیک با مسئولان ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را به گوش آنان برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
در نماز جمعه ای که گوینده حرف های خودش و همفکرانش را می زند و مردم فقط شنونده باید باشند ، چگونه صدای مردم در بیاید تا به گوش مسئولین برسد ؟ چهل و دو سال است که نماز جمعه محل دیکته شدن یک دیدگاه بر زندگی مردم بوده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
44 ساله که خواستی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دربیفتی
ولی نتونستی غلطی انجام بدی
چون حکومت اسلامی متحد و قدرتمند هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
درانزمان چون به جزمسجدجایی برای تجمع مردم نبود نه رادیوبودنه تلویزیون نه ارتباطات جمعی روزنامه،،جوامع هم جوامع قبیله ای مردم هم باچندتابزوشترروزگاذمیگذراندن مجبوربودن درمسجدجمع شوندحرف حاکمان راگوش کنند بعضیها بااینهمه ارتباطات جمعی میخواهندبزور مسجدرا به مردم بقبولانندولی امام جمعه خودش جزئی ازحاکمیت است،،،
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۱:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
مسئولا خودشونو زدن به کری. هرجا بری داد هم بزنی باز نمیشنون. یعنی اصلا نمیخوان بشنون. نماز جمعه که دیگه کاری نمیتونه بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
پرسش اینست که آیا در کشورهای پیشرفته ی جهان همچون ژاپن، کره جنوبی، سوئد، فنلاند، دانمارک، اتریش و نیوزلند و ...که نه مدعی دین و مذهب هستند و نه مدعی صدور تحمیلی فرهنگ خود؛ نیاز به وجود نماز جمعه و کارکرد پاسخگویی مسئولین(البته آنهم از نوع گفتار درمانی و صرفا به جهت تحکیم جایگاه خود و چاپلوسی بزرگان) می باشد، یا آنجا هر شخصی با احساس مسئولیت وظایف ذاتی و حرفه ای خود را به نحو احسن انجام می دهد و نیاز به تملق و اعلام حضور خود در جایگاه های بیعتی به منظور ... ندارد!
امیر مومنان حضرت علی (ع) می فرمایند: " بالاترین درجه ی ورع و پرهیزگاری همانا پنهان داشتن پرهیزگاریست "
حال مسئولین ما مصداق گفتار حضرت امیر هستند یا مسئولین آراسته و از خدا بی خبر ما!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ابوبصير از دوستان روشن دل اما باقر عليه السلام در يكى از سال‏ها در مراسم حج‏به همراه آن امام طواف مى‏كرد. او مى‏گويد: از زيادى صداها و تكبيرهاى حجاج به شگفت آمدم و به امام عرضه داشتم: «ما اكثر الحجيج و اكثر الضجيج; چه قدر حاجى زياد شده است و سر و صداها چه قدر بيشتر شده.»

در اين موقع امام عليه السلام فرمود: «يا ابا بصير! ما اقل الحجيج و اكثر الضجيج; اى ابابصير! چه قدر حاجى كم است اما سر و صدا زياد است.» آيا مى‏خواهى راستى گفته‏ام را ثابت كنم و خودت با چشم خويش حقيقت گفتار مرا ببينى؟

عرض كردم: چه طور ممكن است اى مولاى من؟!

فرمود:

«جلوتر بيا!» من به امام باقر عليه السلام نزديك شدم. دست مبارك را بر چشم‏هايم كشيد و چند جمله دعا كرد. در اين حال من بينايى خود را باز يافتم. امام باقر عليه السلام فرمود:

اى ابا بصير! حالا به حاجيان طواف كننده بنگر. هنگامى كه به جمعيت نگاه كردم، بسيارى از مردم را به صورت ميمون و خوك‏هايى ديدم كه در گرد كعبه در حالت‏حركت ‏بودند و افراد با ايمان و حاجيان حقيقى در ميان آنان مانند نورى در ظلمات مى‏درخشيدند. عرض كردم:

«اى مولاى من! درست فرمودى و حقيقت گفتار شما بر من ثابت‏شد، «ما اقل الحجيج و اكثر الضجيج; چه قدر حاجى كم و سر و صدا زياد است.» آن گاه حضرت لب‏هاى مبارك را به حركت در آورد و با خواندن دعائى، چشم‏هاى من به حالت اول برگشت
نماز جمعه تریبون توهین وتهمت وتخریب هست نمازجمعه جاییکه حق گفته نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
وقتی نماز جمعه محل تهریب وتوهین وتهمت باشد وقتی رئیس جمهور نمیداند درچه مکانی درروسیه نمازمیخواند ومیداند ان مکان قطعا مکان پاک وطاهری نیست ولی برای اینکه مثل دیروز وامروز همین اقایان برای وی به به چهجه کنند روبسوی خدا ایستاد رضایت خدارا نخواست رضایت همفکرانش را خواست پس نماز بدون خصوع نماز نیست
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله جعفری
۱۰:۲۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ازخودراضی میدانیدچراخودراناشناس معرفی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
42 ساله نماز جمعه میخونید // حال و روز مردم هروز بتر میشه
آخرین اخبار