برگزاری آزمون داوری و میانجیگری در شیراز

آزمون داوری و میانجیگری شورا‌های حل اختلاف قوه قضائیه با حضور ۳۴۹۷ داوطلب همزمان در سراسر و با همکاری جهاد دانشگاهی استان فارس در شیراز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - در آزمون داوری و میانجیگری شورا‌های حل اختلاف استان فارس که با حضور ۱۷۱۹ داوطلب زن و ۱۷۷۸ داوطلب مرد برگزار شد ۷۰۰ تن جهت امر داوری ۲۰۰ داوطلب جهت میانجگری و ۱۸ تن جهت حضور در شورا‌های حل اختلاف استان پذیرفته خواهند شد.

رئیس کل دادگستری فارس در حاشیه بازدید از چند حوزه برگزاری این آزمون در شیراز رفع اطاله دادرسی را یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضا خواند و گفت: یکی از راهکار‌های تحقق این امر سپردن امور به مراجع شبه قضایی از جمله داوری، میانجگری و شورا‌های حل اختلاف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی گفت: مراکز و مؤسسات داوری و سایر نهاد‌های شبه قضایی در دو سال اخیر کمک شایانی در کاهش اطاله دادرسی به دادگستری‌های سراسر استان داشته اند.

او گفت: در دو سال گذشته ٢١ هزار پرونده در استان فارس در نهاد داوری استان رسیدگی شده است که از این میزان ۱۸ هزار پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: با ورود نیرو‌های جدید به این عرصه، بخشی از ازدحام و تراکم پرونده‌ها در دادگستری کاهش و از طریق مراجعه مردم به نهاد‌های شبه قضایی حل و فصل رسیدگی خواهد شد و این امر به مراجع قضایی امکان خواهد داد تا به امور مهمتر قضایی رسیدگی کند.

گفتنی است داوطلبان پس از پذیرش در آزمون کتبی امروز و طی کردن مصاحبه علمی و گزینش جهت فعالیت در نهاد داوری، میانجگری و شورا‌های حل اختلاف برگزیده خواهند شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.