ثبت نیاز‌های جامعه و صنعت در سامانه نان وزارت علوم

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: نظام جامعه ایده‌ها و نیاز‌ها با عنوان «نان» در حال اجرا است و این بستری برای ارتباط نیاز‌های مختلف با مراکز تحقیقاتی کشور خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - یاسر پیرعلی گفت: سامانه نان که توسط وزارت علوم طراحی شده موجب ثبت نیاز‌های جامعه و صنعت شده است و پایان‌نامه‌ها، طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی نیز بر اساس همین نیاز‌ها در این سامانه تعریف خواهند شد تا بتوان از این طریق مشکلات کشور را رفع کرد.

نظام جامعه ایده‌ها و نیاز‌ها با عنوان «نان» در حال اجرا است و این بستری برای ارتباط نیاز‌های مختلف با تحقیقات و مراکز تحقیقاتی کشور خواهد بود.


بیشتر بخوانید


متخصصان در این زمینه می‌توانند نیاز‌های خود را در حوزه‌ها و سطوح مختلف اجتماعی و صنعتی در سامانه ثبت کنند و مشوق‌های علمی برای مراکز دانشگاهی فعال در سامانه در نظر گرفته شده است.

با ایجاد اتاق فکر و هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری زمینه لازم برای استفاده از ظرفیت‌های علمی در راستای رفع مشکلات استان و کشور فراهم شود.

دانشگاه‌ها علاوه بر انجام رسالت آموزشی و پژوهشی به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حرکت هستند و دانشگاه نسل چهارم هم کارآفرین است و هم مسئولیت‌های اجتماعی متعددی را برعهده دارد.

۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و شرایط اشتغال به ویژه در چهارمحال و بختیاری قابل قبول نیست و در بحث جامعه محوری و مسوولیت‌های اجتماعی نگاه‌ها به سمت دانشگاه معطوف است که لازم است برای برآورده شدن انتظارات راهکار‌های مناسب اتخاذ شود.

یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در مباحث تحقیقاتی هدایت ۵۰ درصد پایان‌نامه‌ها و فعالیت‌ها به سمت کاربردی شدن و سپس تولید محصول و تجاری‌سازی و در نتیجه ایجاد اشتغال است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار