امام جمعه بوشهر:

قانونی منطقی برای ساماندهی ته‌لنجی وضع شود

امام جمعه بوشهر از مسئولان کشوری خواست برای کولبری و ته‌لنجی قانونی منطقی، درست و به سود مردم و نظام تدبیر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- آیت الله غلامعلی صفایی بوشهریگفت: حرکت‌های خوبی برای ساماندهی ته‌لنجی صورت گرفته است که در استان حسب قانون به شکل بسیار صحیح مدیریت شود. اعلام شده است که حمل و نقل این کالا‌ها در استان آزاد است پس لازم نیست خودرو‌های حامل آن‌ها با سرعت رانندگی کنند و برای خود و دیگران خطر بیافرینند.

او در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، از رئیس جمهور و دیگر مسئولان کشوری خواست برای کولبری و ته‌لنجی قانونی منطقی درست و به سود مردم و نظام تدبیر کنند.

امام جمعه بوشهر همچنین فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و سالروز میلاد امام راحل تبریک گفت و ادامه داد: جوهره عالم وجود در وجود حضرت زهرا (س) تجلی داشت و آن عبودیت خداوندی بود. ولایتمداری، مدیریت عرشی خانه و خانواده، ایمان، تقوا، اخلاق، نهادینه شدن فرهنگ صیانت از شخصیت زن، جهاد فرهنگی، حاضر شدن در صحنه‌های بسیار مهم دینی و اجتماعی، و بیان حق و مجاهدت در این راه از ویژگی‌های ایشان بود.

صفایی بوشهری، از نهاد‌های فرهنگی تقاضا کرد که در بیان شخصت ایشان و پیام‌های فاطمی آن حضرت تلاش کنند.


بیشتر بخوانید


او به فشار اقتصادی و فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: یکی از شیوه‌های دشمنان این است که همزمان با فشار اقتصادی که ذهن‌ها معطوف به حل آن است تخریب فرهنگی را ایجاد کنند که به مسئولان هشدار می‌دهم مراقب باشند و از یک سو تلاش کنند که مشکلات اقتصادی مردم حل شود و بتوانند به راحتی زندگی کنند و در عرصه فرهنگی نیز کاری کنند که فرهنگ ایرانی و اسلامی را حفظ شود.

سفر رئیس جمهور به روسیه، «سفر صلح» است

امام جمعه بوشهر، سپس سفر رئیس جمهور به روسیه را بسیار مهم و آن را «سفر صلح» خواند و به دولتمردان کشور‌های همسایه خواست فریب آمریکا را نخورند که این سفر ممکن است برایشان خطر داشته باشد.

صفایی بوشهری مصوبات این سفر را سرفصل نوینی در رشد اقتصادی و امینت منطقه دانست که موجب اقتدار جبهه مقاومت می‌شود در مقابل جبهه‌ای که به سرکردگی امریکا و رژیم صهیونیستی ضد اسلام و مردم منطقه، به دنبال تخریب و تروریسم است.

او گفت: پیامد این سفر، اقتدار اسلام و امنیت منطقه است.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: باید آزمون‌‎های استخدامی صنایع به ویژه پتروشیمی‌هایی که در استان هستند در استان برگزار شود و برای جوانان استان بوشهر امتیاز قائل شوند، زیرا میزبان این صنایع هستند.

صفایی بوشهری به موضوع معارض پیدا کردن مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان مشکل این مجتمع و مراکزی مانند آن را برطرف کنند و کاری اساسی کنند که کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان جبران شود.

او همچنین از مردم خواست همچنان شیوه‌نامه‌‎های بهداشتی را برای مقابله با گسترش سویه‌های جدید کرونا رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.