کمیته تحقیقات حمله به کنگره خواستار حضور داوطلبانه دختر ترامپ در دادگاه شد

کمیته تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا از ایوانکا ترامپ خواست تا داوطلبانه برای ارائه شواهد در دادگاه حاضر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - کمیته تحقیقات درباره حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کنگره این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری، از دختر ترامپ خواست تا داوطلبانه در دادگاه برای مصاحبه و ارائه شواهد حضور یابد.

طبق گزارش اسپوتنیک، این کمیته نامه‌ای ۱۱ صفحه‌ای به «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، نوشته و خواستار حضور داوطلبانه او برای صحبت با آن‌ها و ارائه جزئیات شدند.

در بخشی از این نامه با بیان آن‌که ایوانکا ترامپ در تاریخ ۶ ژانویه که حمله به کنگره انجام شد، به عنوان مشاور رئیس‌جمهور و رئیس دفتر ابتکارات اقتصادی و کارآفرینی کاخ سفید مشغول به کار بود، آمده است: «این نامه را برای دعوت از شما و حضور داطلبانه در راستای تحقیقات درباره حمله به کنگره می‌نویسیم تا درباره ۴ موضوع خاص که توضیح داده شده با ما همکاری کنید. ما به حریم خصوصی شما احترام می‌گذاریم و سؤالات ما تنها محدود به مسائل مربوط به ۶ ژانویه، فعالیت‌هایی که در این حمله نقش داشته یا بر آن تأثیر گذاشته است، و همچنین نقش شما در کاخ سفید در آن دوره می‌شود.»

در بخشی بعدی این نامه یکی از این ۴ موضوع «نقش و تصمیم ترامپ برای ممانعت از شمارش آرای انتخاباتی در کنگره آمریکا در ۶ ژانویه نام برده شده است که ذیل آن، این کمیته از ایوانکا ترامپ می‌خواهد نظرش درباره مکالمات ادعایی پدرش در این زمینه را نیز بدانند و از او بخواهند درباره آنچه که در مکالمات ترامپ و مقامات ارشد شنیده و مشاهده کرده است، صحبت کنند.»

در دومین موضوع این کمیته خواستار نظر ایوانکا در این باره است که چرا او و سایر کارکنان کاخ سفید از رئیس‌جمهور پیشین نخواستند تا به اتاق توجیهی برود و در تلویزیون به صورت زنده ظاهر شود و از جمعیت بخواهد تا کنگره را ترک کنند.

سومین مسئله مورد بحث از سوی این کمیته این است که دختر ترامپ هر اطلاعاتی که می‌تواند درباره دستور رئیس‌جمهور برای اعزام گاردملی یا پرسنل مجری قانون به کنگره، را ارائه دهد.

در آخر، در چهارمین مورد این کمیته از ایوانکا ترامپ می‌خواهد تا درباره «وضعیت ذهنی ترامپ در زمان حمله به کنگره آمریکا و این‌که آیا او اقدام مناسبی درباره ممانعت از تهدید‌های خشونت‌آمیز انجام داده است» را نیز به آن‌ها ارائه دهد.

کمیته تحقیقات مجلس آمریکا پیش از این گفته است برای روشن شدن تمامی زوایای دخالت احتمالی ترامپ در حادثه حمله به ساختمان کنگره از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار