مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی خراسان رضوی نیازمند هزار میلیارد تومان است

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از نیازمندی حدود هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۲۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی در خراسان رضوی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - افشین داوری عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح گود ورزش‌های باستانی حیدر کرار روستای بهاباد گناباد گفت: بیشترین طرح‌های نیمه تمام ورزشی خراسان رضوی شامل سالن‌های ورزشی، فضا‌های ورزشی روباز و استادیوم‌های ورزشی است که برخی از ۱۴ تا ۱۶ سال گذشته به دلیل مسائل و مشکلات مختلف از جمله تغییر مجریان آن‌ها نیمه تمام باقی مانده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۱۸ طرح نیمه تمام در دهه فجر امسال و ۳۶ طرح تا پایان امسال و بقیه در سال آینده و سال‌های بعد تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

گود ورزش‌های باستانی زورخانه‌ای حیدر کرار روستای بهاباد گناباد که به همت سید محمد ذبیحی یکی از خیران گنابادی در وسعت ۴۵۰ متر مربع با هزینه ۱۴ میلیارد ریال احداث شده است با حضور مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

او گفت: جلب مشارکت خیران برای اجرای طرح‌ها از جمله طرح‌های نیمه تمام ورزشی رویکرد مهم این اداره کل است و به منطور ساماندهی فعالیت‌های این بخش کمیته خیران ورزش ساز به ریاست یکی از کارشناسان زبده استان خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کرده است.

داوری گفت: گناباد از شهرستان‌های شاخص و پیشرو استان در جذب مشارکت خیران در اجرای طرح‌های ورزشی است و بعد از آن طرح‌هایی با مشارکت خیران در شهرستان‌های مشهد، کلات، کاشمر، سبزوار و نیشابور در حال اجرا است.

او معتقد است، در پایگاه استعداد یابی مستقر در این اداره کل بر اساس آمایش سرزمینی استعداد‌های ورزشی در رشته‌های گوناگون رصد و در افق ۲۰ ساله برای رشد و بالندگی و نقش آفرینی بیشتر ورزشکاران مستعد در میادین و رقابت‌های استانی، ملی و جهانی تلاش می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: مدیران خراسان رضوی به صورت منسجم و با وحدت رویه و همدل حمایت از تیم پدیده مشهد را به عنوان نماینده این استان در رقابت‌های لیگ برتر و برای رفع مشکلات و جلوگیری از سقوط آن به دسته‌های پایین‌تر وجهه همت خود قرار دادند و اقدامات مختلف برای حمایت از این تیم انجام شد که تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

به گفته داوری، سه گزینه برای حمایت از تیم پدیده در نظر گرفته شد که یکی از آن‌ها واگذاری این تیم به میزان ۵۹ درصد و ۴۱ درصد به مالکان جدید بود و در گزینه بعدی نیز قرار شد یک هزار میلیارد ریال از طریق یکی از شرکت‌های تولیدی مواد مصرفی خوراکی و تنقلات برای حمایت و جذب بازیکن جدید و تغییر تعدادی از بازیکنان و جذب ۲ بازیکن و سرمربی خارجی در نظر گرفته شود که به دلیل مخالفت مالک و مسئولان پدیده به نتیجه نرسید.

او گفت: در گزینه سوم نیز قرار بود یک شرکت تولید پله برقی به عنوان حامی مالی تیم وارد کار شود و ۳۰ درصد از محل قرارداد‌های تیم را در استان و کشور صرف هزینه باشگاه کند که آن هم به نتیجه مطلوب نرسید.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، همچنین قرار بود قبل از دیدار اخیر تیم‌های استقلال تهران و پدیده مشهد جلسه آشتی کنان بین مدیران و دست اندرکاران تیم پدیده با حضور ۱۵۰ نفر از پیشکسوتان ورزش استان خراسان رضوی برگزار و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هدیه مالی به عوامل و بازیکنان این تیم برای تقویت آنان در رقابت‌ها پرداخت شود که آن برنامه هم در دقایق آخر توسط مالک و مسئولان تیم پدیده لغو شد.

وی ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها و ابزار و توان خود برای حمایت از تیم پدیده استفاده کردیم، ولی هنوز به نتیجه مطلوب دست نیافته‌ایم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.