ضرب‌الاجل معاون استاندار آذربایجان شرقی برای ایجاد گرمخانه در تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت ایجاد گرمخانه در تبریز گفت: شهرداری تبریز موظف است طی یک هفته مکانی را به عنوان گرمخانه مشخص و تجهیز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - رحمتی در جلسه بررسی چالش‌های پیش روی زنان، گفت: گرمخانه‌ها، برای افراد بی‌خانمان که به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور به ترک خانه شده‌اند پناهگاه بوده و وجود آن‌ها در سطح شهر تبریز ضروری است.

 قبل از شیوع فصل سرما، شهرداری باید اقدامات لازم در خصوص ایجاد گرمخانه را انجام می‌داد.

در ادارات و دستگاه‌های دولتی فضا‌هایی متروکه و غیراستفاده وجود دارد که با شناسایی و تجهیز این فضا‌ها می‌توان اقدام به ایجاد گرمخانه کرد.

 تمامی دستگاه‌ها در حوزه اجتماعی وظایف و تکالیف قانونی برعهده دارند که باید به آن عمل کنند، یکی از وظایف شهرداری تامین مکانی به عنوان گرمخانه است که باید هرچه سریعتر برای ایجاد مکانی موقت اقدام کرده و در ادامه مکانی دایمی را تعیین و تجهیز کند.

 سایر دستگاه‌های متولی نیز باید به وظایف خود در حوزه‌های حمایتی، تامین و تدارکات پس از ایجاد گرمخانه براساس دستورالعمل‌ها اقدام کنند.

 رنجبر  سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در تبریز مکانی برای افراد سالمی که در دام اعتیاد گرفتار نشده اند و زندگی سالمی دارند وجود ندارد که در این خصوص با شهرداری تبریز، اداره کل بهزیستی استان و دادستانی تبریز مکاتباتی انجام شده است.

 براساس دستور دادستانی، شهرداری تبریز موظف به ایجاد ۴ گرمخانه و ۴ شیلتر به طور مجزا در سطح شهر شده است که با گذشت حدود یک ماه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

پیرسمساری مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان گفت: حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی بویژه در فصل سرد سال بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مسئولیت اجتماعی ما اجازه نمی‌دهد که در مقابل وضعیت کارتن‌خواب‌ها بی تفاوت باشیم و باید به صورت ضربتی در این خصوص عمل کرد.

 ساماندهی کارتن خواب‌ها و ایجاد گرمخانه از وظایف قانونی شهرداری است و شهرداری باید بر اساس قانون تلاش کند که فضا، امکانات و زیرساخت‌هایی را در راستای ساماندهی افراد لامکان و کارتن خواب فراهم کند تا با کمک سایر دستگاه‌های ذیربط نسبت به ساماندهی این افراد اقدام شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.