بایدن: اکنون زمان عقب نشینی از مذاکرات هسته‌ای ایران نیست

رییس جمهور آمریکا گفت: در حال حاضر زمان تسلیم شدن در برابر مذاکرات هسته‌ای ایران برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان- جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نخستین سالگرد سکانداری خود در کاخ سفید به ایراد سخنرانی درباره طیف گسترده ای از مسائل از جمله ایران پرداخت. 

به گفته خبرگزاری رویترز، رییس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد نتیجه احتمالی مذاکرات وین افزود: زمان به نفع ماست. پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده، اکنون نباید در برابر ایران تسلیم شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته گفته بود: تنها "چند هفته" برای نجات توافق هسته‌ای ایران باقی مانده است و آمریکا آماده است در صورت شکست مذاکرات، "گزینه‌های دیگر" را بررسی کند.

بایدن در این سخنرانی بار دیگر تهدیدات خود در قبال روسیه را تکرار کرد و گفت: مسکو اطمینان داشته باشد در صورت حمله نظامی به اوکراین باید هزینه سنگینی را پرداخت کند.

رئیس جمهور آمریکا با اعلام حمایت از کی یف خاطر نشان کرد: ولادیمیر پوتین باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد به اوکراین حمله کند یا خیر، ولی باید بداند خودش مسئول عواقب هر گونه حمله نظامی به اوکراین خواهد بود. در برابر حملات سایبری و تاکتیک‌های شبه نظامی روسیه پاسخی قاطع و متقابل خواهیم داشت.

جمهوری خواهان پس از اظهارات رییس جمهور آمریکا در مورد روسیه از این سخنان به شدت اظهار نگرانی کردند و گفتند: این سخنرانی می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به مخاطره بیاندازد.

بایدن همچنین در ادامه در مورد روابط واشنگتن با پکن گفت: فعلاً خیلی زود است در مورد لغو تعرفه‌های واردات کالا‌های چینی صحبت کنیم. ما هنوز با اینکه چین به تمامی تعهدات بین المللی خود عمل کرده باشد فاصله زیادی داریم برای همین فعلاً در مورد لغو تعرفه‌ها نمی‌توانیم حرفی بزنیم.

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: ما می‌دانم برخی از گروه‌های تجاری خواستار لغو و یا کاهش تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر کالا‌های چینی که در زمان ترامپ تصویب شده هستند. تیم من در حال کار بر روی این موضوع است.

چین هفته گذشته اظهار امیدواری کرده بود آمریکا بتواند شرایطی را برای گسترش همکاری‌های تجاری دو جانبه فراهم کند. با این حال، دولت بایدن به مانند بسیاری از سیاست های دیگر در حال پیروی از خط مشی دولت ترامپ است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۴۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
رفع تحریم ایران..... بهترین اقدام انسان دوستانه سران فعلی آمریکاست
رفع تحریم ایران..... پیروزی حزب دمکرات در انتخابات میان دوره ای و ریاست جمهوری ۲۰۲۴آنریکا.....رفع تحریم ها توسط دولت دمکرات آمریکا... خاطره خوب برای ملت ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۳۰ دی ۱۴۰۰
اینم تا سی تا موشک تو سرش نزنین عقلش سر جاش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۳۰ دی ۱۴۰۰
از این طرف هم کسی به قصد توافق نرفته اونجا،فقط برای فریب مردم عده ای رفتند و خواسته هایی را مکتوب که از قبل نوشته بودند دادند به غربیها که نه حالا نه صد سال دیگه شدنی نخواهد بود.پس امید به توافق نیست.از این سخنان بایدن هم قند تو دل کاسبان تحریم در ایران آب میشه.آنها به توافق نیازی ندارند که بخواهند چنان امتیاز و تضمین هایی هم بدهند.نهایت ایران هم بمب اتمی بسازد.می شود مانند کره شمالی.سرنوشتی بهتر نخواهد داشت.کسی از بمب هسته ای نمی تواند استفاده کند.فقط دردسر است برای کشور دارنده و بدبختی و گرسنگی مردمش.آنها نخواهند گذاشت ما مثل پاکستان شویم.ولی مثل کره شمالی بله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۰ دی ۱۴۰۰
شما امریکاییا به هیچ صراطی مستقیم نیستین و با این کله خری آخرش تیشه به ریشه امریکاتون میزنین
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۳۳ ۳۰ دی ۱۴۰۰
نادر طالب زاده هم میفهمدچجورآمریکادنبال فرصت سوزی واسه ملت ایران هست خودشون دردسرآفرین تظاهرکننده هستند.
همه پول ایران را خورده بعدهم یک پایگاه شناسایی شده رابه جهنم فرستادیم.
الکی بنزین توناوهواپیمابرنریزید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۰ دی ۱۴۰۰
هر غلطی تونستین کردین .
دیگه میخوایین چکار کنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ دی ۱۴۰۰
۳ سال دیگه این پیرمرد که نمیتونه باد معده خودشو در کنفرانس خبری کنترل کنه خواهد رفت.قرارداد و مذاکره ما با کنگره و جمهوری خواهاس نه بایدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۰ دی ۱۴۰۰
آمریکا زمانی دست از شیطنت برمی دارد که کاری از دستش برنیاید وگرنه به هیچ اصل از اصول انسانی و اخلاقی و قانونی پایبند نیست او یک شیطان به معنی واقعی است .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۸ ۳۰ دی ۱۴۰۰
شیطان شیطان است به او اعتماد نکنید اونها ما را ذلیل و خوار میخواهند نه وابسته به خود و اقای خود
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۹:۴۰ ۳۰ دی ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا ملعون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۳۰ دی ۱۴۰۰
پس منتظر اولین آزمایش هسته ای ما تو چند ماه آینده باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۰ دی ۱۴۰۰
دیگه چه جوری بهتون ثابت میشه این بابام مثل بقیه اشون جز قانون جنگل هیچ قانونی رو قبول نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۳۰ دی ۱۴۰۰
امید به آمریکا = نا امیدی مطلق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۳۰ دی ۱۴۰۰
بفرمائید معلوم شد اینا اصلا توافق بکن نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ دی ۱۴۰۰
راس میگی زمانش بعد از جنگ جهانی سومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۰ دی ۱۴۰۰
اینم جواب ما بعد از چهار سال صبوری ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۳۰ دی ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۳۰ دی ۱۴۰۰
زمان به نفع آنها است !! چرا ؟ معاهده 25ساله چین و 20 ساله با روسیه و افزایش فروش نفت و ریاست جمهوری جدید کجایش به نفع آنها است؟
بلینکن : در صورت شکست مذاکرات ، گزینه های دیگر را بررسی می کنیم !!!! بلینکن شعار دادن دیگر کافی نیست ؟ این ادعا ها خیلی تکراری و کهنه شده است و آمریکا دیگر شیر ی است که کرک هایش ریخته ، بروید و بررسی کنید.
آمریکا امروزه مانند شیر پیری است که در قفس آهنی افتاده و به هر سمت رو می کند نعره ای میزند تا ابراز وجودی بکند !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۳۰ دی ۱۴۰۰
امریکایی ها میگویند . نمیتوانند اصل توافق را نمیتواند تضمین کند چون طبق قانوق اختیار این را ندارم ... عجیب است این رییس جمهور هر جا لازم بداند اختیار زدن کلید بمب اتم را دارد . حال همین کنگره ای که چنین اجازه ای به ترامپ مانندی میدهد .. شما که قانون گذارید در مورد قانونی که اصل آن تحمیلی است
نمیتوانید فورا قانونی برای اختیارات رییس جمهور بر پا کنند .. گرچه امریکا هیچ. وقت به تعهدات خود وفادار نبوده .. اگر ایران این تضمین را بگیرد .باید منتظر زیر ش زدن هم باشد .. مزخرف میگویند اینه نمیخواهند دستکش مخملی را نندازن بیرون
ما که بعد از سالها نفهمیدم که چرا ایران نباید هسته ای شود .... والله این قدرت است که ایران میکوید نمیخواهم .. و اجبار برایش گذاشته اند چون اتو به دست استکبار
داده است .. نه کمکی و نه پولی و نه ....... به ایران نداده اند .. حاضر به تضمین هم نیست . و تضمین وقت را هم برداشته است ...
چه کنیم فعلا فتوا بر اینست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۰ دی ۱۴۰۰
اینکه میگند اختیار نداریم یجور بازیه. سر مردم آمریکا هم همینجور کلاه میزارند. دموکراتها میگند جمهورخواها تو کنگره نمیزارند فلان قانون رو تصویب کنیم جمهوریخواها هم میگند دموکراتها نمیزارند بهمان قانون رو تصویب کنیم ولی هر دو گروه توسط شرکتهای صهیونیستی و لابی اسراییل کنترل میشند و اصلا ممکن نیست بدون رضایت اونها کسی رییس جمهور یا نماینده یا قاصی دادگاه عالی بشه. حالا پیش خودشون فکر کردند از همین نمایش خمیه شب بازی می‌تونند برای گول زدن ایران هم استفاده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۰ دی ۱۴۰۰
مذاکره مذاکره، توافق میشه هیچی حاصل نمیشه یکی مثل ترامپ میاد میزنه زیر همه چی، بازم سرکاری برا ملت
آخرین اخبار