هواشناسی سیستان و بلوچستان نسبت به خطر غرق شدن قایق‌ها هشدار داد

رئیس گروه پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی مواج شدن دریا خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و آسیب دیدن قفس‌ها و تور‌های صیادی وجود دارد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - علی ملاشاهی  گفت: در پی مواج شدن دریا خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و آسیب دیدن قفس‌ها و تور‌های صیادی وجود دارد.

او می گوید: وزش باد شدید از عصر فردا ۳۰ دی‌ماه دریای عمان، مناطق ساحلی و مناطق دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد که موجب طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و فراساحلی می‌شود.

او  گفت: شرایط جوی ناپایدار تا بعد از ظهر روز شنبه دوم بهمن‌ماه ادامه دارد و در پی آن شاهد اختلال در فعالیت‌های دریایی خواهیم بود.

به گفته او   احتمال وقوع خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و آسیب دیدن قفس‌ها و تور‌های صیادی نیز وجود دارد.

ملاشاهی خواستار لغو فعالیت‌های دریایی به ویژه توسط صیادان شد و  گفت: مردم استان در این مدت از فعالیت‌های تفریحی و صیادان نیز با توجه به خیزش گرد و خاک و کاهش دید در مناطق ساحلی، از انجام فعالیت‌های دریایی خودداری کنند و قایق‌ها و تجهیزات صیادی خود برای پیشگیری از خسارت به مکان‌های امن انتقال دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار