مادورو از سفر قریب الوقوع خود به سوریه خبر داد

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد برای جشن گرفتن با مردم و مقامات سوریه به مناسبت پایان تروریسم در این کشور به سوریه سفر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «نیکلاس مادورو» ضمن اعطای نشان درجه یک لیاقت در این کشور به سفیر سوریه در کاراکاس «بیطار وسام» به مناسبت پایان مأموریتش در ونزوئلا، گفت: «به زودی به سوریه سفر خواهم کرد تا پیروزی این کشور بر تروریسم را با مردم سوریه جشن بگیرم و ایده برگزاری یک نمایشگاه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را با حضور تجار ونزوئلایی به مقامات سوریه پیشنهاد دهم.»

به گزارش المیادین، رئیس‌جمهور ونزوئلا در این مراسم اعلام کرد همتای سوری خود «بشار اسد» را تحسین می‌کند که با استقامت و با کمک متحدان خود توانسته است علیه تروریسم، تحریم‌های آمریکا و توطئه‌های خارجی مقابله کند و مانند ایران، روسیه، چین و دیگر مردمان ضد امپریالسیم در مقابل قدرت‌های بزرگ بایستد.

مادورو در ادامه به سفیر سوریه در ونزوئلا پیشنهاد داد که این کشور در بازسازی سوریه نیز وارد شود و یک نمایشگاه با حضور تجار و بازرگانانان ونزوئلایی در دمشق برگزار کند تا روابط این دو کشور به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

نیکلاس مادورو در حالی خواستار برگزاری یک نمایشگاه مشترک میان ونزوئلا و سوریه است که چندی پیش اعلام کرد بعد از هفت سال رکود اقتصادی، تحریم و محاصره این کشور توانسته است در سال ۲۰۲۱ به رشد اقتصادی برسد.

تابستان گذشته نیز یک کمیته دوستی پارلمانی میان سوریه و ونزوئلا به ریاست معین نصر و سفیر ونزوئلا در دمشق، خوزه بیومورجی، تشکیل جلسه داد که از اهداف آن راه‌های تقویت روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به نفع دو ملتِ دوست بود. از سوی دیگر، سفیر ونزوئلا در دمشق بر اهمیت روابط ونزوئلا و سوریه، گسترش این روابط و ایجاد بستر‌های گسترده‌تر همکاری در سطوح مختلف تاکید کرد.

شایان ذکر است روابط ایران با ونزوئلا و سوریه همیشه دوستانه بوده است و نزدیک شدن این دو کشور نیز می‌تواند این روابط را بیش از پیش بهبود بخشد. گسترش همکاری ایران با کشور‌های تحریم شده از سوی آمریکا با یک برنامه‌ریزی کلان و چندجانبه می‌تواند به تحقق ایده تشکیل باشگاه تحریمی‌ها منجر شده و گام‌هایی هر چند کوچک را در این راستا بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۲۱:۰۳ ۲۹ دی ۱۴۰۰
سرزدن خودکامگان به هم !
آخرین اخبار