دیدار امام جمعه اصفهان با استاندار

امام جمعه اصفهان در دیدار با استاندار و معاونانش بر پیگیری مجدانه مسائل آب، کشاورزی و رفع مشکلات معیشتی و اشتغال استان تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  آیت الله طباطبایی نژاد گفت: با وجود اینکه آب یک موضوع ملی است باید عدالت توزیع آبی شکل بگیرد و دولت باید برای حل این موضوع فکری اساسی کند.

به گفته او باید منابع آب به صورت عادلانه بین همه تقسیم شود، اینکه آب در استانی جاری باشد و گفته شود فقط متعلق به همان استان است درست نیست. بزرگترین چالش اصفهان مسله آب است و با راه اندازی سد تونل سوم کوهرنگ بخشی مهمی از این چالش در استان حل می‌شود.

استاندار اصفهان هم گفت: در طول سال‌ها مشکلات انباشته در حوضه زاینده‌رود ناشی از خشکسالی، سو مدیریت بوده است.

سید رضا مرتضوی معتقد است  از ابتدای کار در مدت تصدی استانداری ده‌ها جلسه در خدمت کشاورزان در مورد آب زاینده رود و مدیریت حوضه آبریز برگزار شده و تلاش شد با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی و مجمع تشخیص پیگیری مشکلات مردم اصفهان به صورت جدی دنبال شود.

وی گفت: احیای ستاد زاینده‌رود یکی از مصوبات در مورد مباحث حوضه آبریز زاینده‌رود است در گام‌های بعدی استفاده از ظرفیت پساب اصفهان و علاوه بر تصفیه خانه شمال و جنوب یک تصفیه دیگری روی آب آن انجام شود تا قابل مصرف برای کشاورزان باشد.

 یکی از مصوبات سفر وزیر نیرو به اصفهان تصویب هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سامانه دوم، همچنین ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه شمال و جنوب و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حق آبه کشاورزان بود.

 تامین حدود ۴ میلیارد متر مکعب آب از هشت حوزه در استان از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.