هر معتاد "خودمعرف" یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شهریه می‌پردازد

کارشناس مسئول پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۲۵۰ میلیون تومان برای معتادان "خود معرف" از سوی بهزیستی یارانه پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - امیر گوهری گفت: هر معتاد "خودمعرف" باید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شهریه ماهانه به کمپ بپردازد که تمام شهریه از خود معتاد و خانواده‌اش دریافت می‌شود مگر اینکه با شواهد کافی و مدارک مثبته معلوم شود که خانواده استطاعت مالی ندارند و بدین ترتیب از یارانه بهزیستی استفاده می‌کند.

به گفته او به طور میانگین هر معتاد روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه اعتیاد دارد که در نتیجه‌ی این مصرف، یا باید خانواده خود را تحت فشار بگذارد و یا دست به اقدامات مجرمانه بزند.

۸۰ درصد افراد مقیم کمپ‌های ترک اعتیاد خراسان رضوی معتاد به مواد مخدر ترکیبی هستند.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسئول پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی گفت: در ۵۶ کمپ اختیاری در خراسان رضوی حدود ۱۵۰۰ معتاد حضور دارند که در بین آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد معتاد مواد سنتی هستند و بقیه به سوء مصرف مواد صنعتی یا ترکیبی اعتیاد دارند.

معتادان به مصرف مواد مخدر سنتی، مشکل چندانی برای ترک ندارند و این گروه از معتادان پس از سم‌زدایی که معمولا بین سه تا ۱۰ روز طول می‌کشد می‌توانند ترخیص شوند و بقیه‌ی دوران بازتوانی را در کنار خانواده و در انجمن‌های خودیاری معتادان سپری کنند.

بهزیستی، اعتبار، نیرو‌های انسانی، امکانات پیگیری وضعیت این گروه از ترخیص‌شدگان را ندارد و بنابراین هر گونه آماری از میزان لغزش یا پاکی از آنها، ناشی از حدس و گمان است.



انتهای پیام//س.ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار