وزش باد شدید با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت اردبیل را در می‌نوردد

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی امروز در مناطق مرکزی استان وزش باد شدید با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت اردبیل را در می‌نوردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سیاوش محمدی گفت: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی بیانگر وزش باد‌های تند تا شدید در مناطق مرکزی استان اردبیل دارد که این وضعیت موجب کولاک برف بر اثر وزش باد‌های شدید (تا ۹۰ کیلومتربرساعت) طی امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) و امشب در منطقه خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: کولاک برف موجب لغزندگی، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در مناطق کوهستانی و گردنه ها؛ بسته شدن راه‌های ارتباطی و روستائی و اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل خواهد شد.

به گفته محمدی از فردا (پنجشنبه ۳۰ دی) با نفوذ سامانه سوم بارشی این هفته به منطقه، بارش برف در سطح استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

او می‌گوید: بارش در شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار بصورت باران و برف خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش تا عصر فردا تداوم داشته و از اواخر روز پنجشنبه از منطقه خارج خواهد شد.

به گفته محمدی طی روز‌های جمعه تا شنبه هفته آینده دو مخاطره جوی در مناطقی از استان انتظار می‌رود، اول سرمای شدید و یخبندان در مناطق مرکزی و جنوبی استان حاکم خواهد شد بطوریکه حداقل دما در برخی نقاط به ۲۰ درجه سلسیوس زیر صفر نیز خواهد رسید دوم بر اثر وزش باد‌های شدید، کولاک برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا اواسط هفته آینده انتظار می‌رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.