استاندار گلستان:

علاج بخشی خلیج گرگان اولویت است / گلستان هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام دارد

استاندار گلستان گفت: علاج بخشی خلیج گرگان یکی از مهمترین برنامه هاست و برای انجام آن اقداماتی هم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - علی محمد زنگانه استاندار گلستان امروز در اولین نشست خبری اش با خبرنگاران گفت:از آنجایی که ۴۷ درصد جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند پیشرفت محله محور و روستا محور در برنامه پیش روی ما جایگاه ویژه‌ای دارد.

او گفت: به عنوان مثال روستای عطاآباد که مبل سازی در آن رونق دارد یک الگوی موفق توسعه است چرا که آن‌ها از ظرفیت و توانمندسازی نیرو‌ها استفاده کردند و این یک پیشرفت پایدار است.

به گفته استاندار گلستان سفر رییس جمهور به استان گلستان پس از سفر به روسیه اتفاق می‌افتد و نیاز‌های استان از طریق دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.

او گفت: طرح‌هایی در حوزه‌های آموزشی، آب و خاک و صنعت و معدن در نظر گرفته شده که ارزش ریالی این مصوبات چند برابر میانگین مصوباتی است که در سایر استان‌ها تصویب شد.

علی محمد زنگانه گفت: استان گلستان عقب ماندگی و هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام دارد که باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشت.

زنگانه در باره خلیج گرگان گفت: طرح علاج بخشی پیش روی ما است که با پیگیری ها مقرر شد که هزار میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران کشور برای آن اختصاص یابد که ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

او می گوید: مشکلات حقوقی پتروشیمی گلستان هم از پیش رو برداشته شده و برای جذب سرمایه گذار و رفتن به سمت الگوی بهتر به توافق رسیدیم.

استاندار گلستان در باره منطقه آزاد اینچه برون هم گفت: این منطقه روی کاغذ بود و برنامه عملیاتی نداشت، اما هم اکنون مدیر آن انتخاب شده و تهیه اساس نامه و تعیین هیئت مدیره جزو اقدامات پیش نیاز بوده که در حال اجرا است.

او گفت: صنایع استان می توانند از توان خود برای کمک به رونق بیشتر تیم های ورزشی و حمایت از حضور آنان در سطوح مختلف کشوری استفاده کنند که تلاش می شود در این مسیر حقوق لازم و قانونی برای آن ها تامین گردد.

استاندار گلستان بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی ، نخبگان و جوانان با انگیزه و انقلابی استان را به عنوان مطالبه رییس جمهور مورد تاکید قرار داد و بر انجام آن تاکید کرد.

زنگانه گفت: ظرفیت درمانی گنبدکاووس مختص این شهر نیست و حدود یک میلیون نفر از ساکنان شرق گلستان از آن استفاده می کند که بر همین اساس باید برای افزایش ظرفیت درمانی این شهر برنامه ریزی و اقدام کرد.

او گفت: پیشنهاد ساخت بیمارستان در گالیکش همزمان با سفر رئیس جمهور به گلستان انجام می شود.

استاندار گلستان گفت: تامین کامل آب شرب  یکی از نیازهای شهروندان و دغدغه مهم مسوولان استان است و در سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات خوب برای این بخش در نظر گرفته شده که در نتیجه اجرای طرح های مورد نظر ظرفیت تامین آب شرب گرگان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اضافه خواهد شد.

 به گفته وی حل کامل مشکل آب شرب گرگان به ۵۰۰ لیتر آب بر ثانیه احتیاج دارد.

 زنگانه همچنین درباره وضعیت سد نرماب گفت : اتمام این طرح و جابه جایی سه روستای در معرض خطر و احداث شبکه توزیع و تصفیه خانه آن به ۳۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

استاندار گلستان  این استان از مرز مشترک با ترکمنستان برخوردار بوده و دولت به دنبال تمرکز زدایی است و از این ظرفیت برای افزایش تعامل با کشورهای همسایه استفاده می شود.

زنگانه گفت: رایزنی برای توسعه روابط با این کشور از طریق دستگاه های مرتبط از جمله اتاق بازرگانی گرگان آغاز شده است.

استاندار گلستان در مورد مشکل پساب کارخانه ید و تبعات آن برای محیط زیست گفت: این مشکل دغدغه جدی مردم و مسئولان است که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

او گفت : معاونت های امور عمرانی و امور هماهنگی اقتصادی استانداری پیگیر رفع پساب کارخانه ید خواهند بود .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.