خارج کردن قیچی جراحی از شکم بیمار پس از ۲۰ سال!

قیچی جراحی‌ای که به مدت ۲۰ سال در شکم یک بیمار جا گذاشته شده بود سرانجام خارج شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک زن اهل بنگلادش که ۲۰ سال با درد دائمی شکم دست و پنجه نرم می‌کرد هنگامی که به علت آن پی برد شوکه شد. «بِچِنا خاتون» ۵۵ ساله پس از یک عمل جراحی برداشتن سنگ کیسه صفرا در سال ۲۰۰۲ دچار این درد دائمی شده بود. با وجود آنکه خانم خاتون در آن زمان از سنگ صفرا راحت شد، اما تنها چند روز پس از عمل جراحی درد شکم وی آغاز و بیش از ۲۰ سال ادامه داشت.

خاتون با شکایت از درد دوباره به کلینیک مراجعه کرد، اما پزشکان ضمن رد نگرانی‌های او، آن را طبیعی خوانده و به وی گفتند نباید در مورد آن نگران باشد. از آنجایی که درد شکم این بیمار ادامه داشت او به پزشک دیگری مراجعه کرد. با این حال تجویز پزشک جدید، چند دارو برای کاهش درد بود. این زن بنگلادشی مجبور شد تا دو گاو را که تنها دارایی زندگی اش بود فروخته تا هزینه دارو‌های تجویز شده را تامین کند.


بیشتر بخوانید


با این حال تمام اقدامات بچنا برای خلاص شدن از این درد ناکام ماند و درد شکم وی بدتر شد. بچنا که چاره‌ای جز مراجعه به پزشک نداشت طبق توصیه یک پزشک تحت آزمایش اشعه ایکس قرار گرفت. انجام این آزمایش به تمام درد‌های بچنا پایان داد. پزشک طی این آزمایش یک قیچی جراحی را که به احتمال زیاد ۲۰ سال پیش حین عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا در شکم این زن جاگذاشته شده بود مشاهده کرد.

خارج کردن قیچی جراحی

بچنا هفته گذشته در بیمارستان چواندانگا سادار بستری شد و پزشکان جراح این قیچی را از شکم وی خارج کردند. در همین حال دکتر جواهر الاسلام از تشکیل کمیته سه نفره برای بررسی چگونگی جاماندن این قیچی در داخل شکم این بیمار برای مدت طولانی خبر داد.

سنگ کیسه صفرا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۰ دی ۱۴۰۰
دکترها و دندانپزشکان وقتی که گندی به بار می آورند زیر بار نمی روند