طالبان خواستار کمک های بین المللی بادغیس شد

وزیر امور خارجه دولت پیشین از دیپلمات‌های افغانستان در اروپا و آمریکا خواست تا به آسیب دیدگان بادغیس کمک رسانی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز سه شنبه(28 جدی) با نشر پیام تسلیت و همدردی حکومت طالبان خانواده‌های قربانیان زلزله روز گذشته ولایت بادغیس گفته مطابق آمار‌های اولیه در این حادثه 22 تن جان باخته، 4 تن زخمی و 800 خانواده دیگر تخریب شده است".

در اعلامیه آمده است با اندوه فراوان مطلع شویم که عصر روز گذشته یک زمین لرزه شدید تمام ولسوالی‌های ولایت بادغیس به ویژه ولسوالی قادس این ولایت را لرزانده که خسارات جانی و مالی سنگین را به هموطنان ما وارد کرده است.

طالبان مراتب همدردی خود را با هموطنان داغ‌دار ابراز داشته و به مقامات طالبان و کلیه نهادهای ذیربط ازجمله وزارت مبارزه با حوادث طبیعی دستور داده که در اسرع وقت کمک‌های طبی، غذایی و غیر غذایی را به منطقه روان کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

طالبان در این اعلامیه از نهاد‌های مدد رسان بین المللی نیز خواسته که به قربانیان این فاجعه در ولایت بادغیس کمک کرده و در این رویداد بزرگ با ما همکاری کنند.

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه دولت پیشین می‌گوید که دیپلمات‌های افغانستان برای رسیدگی به زلزله زدگان بادغیس کار می‌کنند.

اتمر امروز سه‌شنبه (28 جدی) در صفحه توئیترش نوشته که دیپلمات‌های افغانستان در اروپا و آمریکا برای کمک رسانی به زلزله زدگان بادغیس با مؤسسات بین المللی کار می کند تا به آسیب دیدگان کمک رسانی شود.

اتمر از همکاران بین‌المللی افغانستان خواسته که کمک رسانی خود را سرعت بخشند.

از آنجایی که حکومت طالبان در کابل از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده، سفارت‌های افغانستان در خارج توسط دیپلمات‌های دولت پیشین مدیریت می‌شوند.

زمین‌لرزه را 5.3 و در عمق حدود هجده کیلومتری زمین در بادغیس  بعدازظهردیروز روی داد.

انتهای پیام/ ر

 

برچسب ها: طالبان ، دیپلمات ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار