گواهی واکسن کرونا در مهدکودک های مشهد الزامی است

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از الزام داشتن گواهی واکسن کرونا برای والدین کودکان، کارکنان و رانندگان سرویس‌های مهد‌های کودک خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد باباخانی گفت: در آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی تصمیم بر صدور مجوز فعالیت مهد‌های کودک طبق چک لیست مربوطه گرفته شد و بدین ترتیب مهد‌هایی که ۸۵ درصد نمره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را کسب کنند، مجوز فعالیت دارند.

 ۱۳۰۰ مهدکودک در خراسان رضوی و قریب به ۴۰۰ مهدکودک درمشهد فعالت می‌کنند.

او گفت: شرایط تهویه، بهداشت فردی، فاصله‌گذاری، گواهی واکسیناسیون والدین کودکان، واکسیناسیون کارکنان مهد‌های کودک و خانواده‌های آنان از جمله موارد دستورالعمل‌های بهداشتی در این زمینه به شمار می‌رود و مهد‌های مجاز به فعالیت، ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها بوده و تمامی کارکنان مهد‌های کودک و رانندگان سرویس‌های آن‌ها به همراه اعضای خانوادهایشان باید واکسینه شده باشند.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق این دستورالعمل ورود کودکان دارای علائم مشکوک به مدارس و مهد‌های کودک ممنوع بوده و فعالیت کارکنان و رانندگان سرویس‌های مهد‌های کودک، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس عادی و استثنایی هم بدون داشتن کارت واکسن کرونا ممنوع است.

باباخانی گفت: علاوه بر آن باید تهویه مناسب و استفاده از ماسک در مهد‌های کودک رعایت شود در غیر این صورت آن مکان در گام نخست بدون صدور اخطار پلمب شده و تا زمان عادی شدن وضعیت کرونایی اجازه فعالیت مجدد نخواهد داشت.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.