بوداغی: برای پیشرفت قایقرانی نیاز داریم از مربیان خارجی استفاده کنیم

ملی پوش تیم قایقرانی کایاک گفت: برای پیشرفت قایقرانی نیاز به مربی داریم که از غرب آمده باشد تا شرایط نظم تمرینی مانند تیم‌های قدرتمند جهان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان- بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین تا کمتر از ۹ ماه دیگر آغاز می‌شود و ملی پوشان قایقرانی آب‌های آرام کشورمان این روز‌ها در بندر خمیر تمرینات خود را زیر نظر «پدرو سِنا» مربی برزیلی که به تازگی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته است شروع کرده اند و خود را برای شرکت در بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند.

آیا با آمدن مربی برزیلی تغییراتی در تیم ملی قایقرانی به وجود آمده است؟

قایقرانی رشته‌ای است که از غرب آمده است و این رشته مثل کشتی و وزنه برداری برای ایران نیست که بگوییم از اول برای ما بوده است. به همین دلیل نیاز به مربی داریم که از غرب آمده باشد تا چند سال با ما کار کند و رفته رفته شرایط نظم تمرینی مانند تیم‌های قدرتمند جهان شود. قایقرانی در ایران قدمتی ندارد و نمی‌توان گفت با مربیان ایرانی دستاورد‌های زیادی کسب کردیم، زیرا دانش به ما اجازه نمی‌دهد که در مسابقات از مربیان ایرانی استفاده کنیم.

می‌خواهید بگویید مربیان ایرانی ضعیف هستند؟

خیر به هیچ عنوان نمی‌خواهم بگویم که مربیان ایرانی ضعیف هستند. حتی ما با آن‌ها موفق شدیم در رقابت‌های مختلف مدال‌های زیادی کسب کنیم، اما برای توسعه ورزش قایقرانی در دنیا نیاز به مربی خارجی داریم. خدا را شکر پدرو سنا تمریناتی که به ما می‌دهد بر اساس روش‌های روز دنیا است و بعد از یک ماهی که به ایران آمده است پیشرفت قابل محسوسی در ورزشکاران به وجود آمده است. ما در بازی‌های آسیایی کار سختی داریم، اما با تمام وجود به آن بازی‌ها خواهیم رفت و سعی می‌کنیم بهترین مدال را به دست آوریم.

اگر بخواهید مهم‌ترین مشکلات قایقرانی را بیان کنید، به چه موضوعی اشاره می‌کنید؟

مهم‌ترین مشکل تیم ملی قایقرانی بحث تجهیزات است. همان طور که گفتم قایقرانی به خاطر اینکه از غرب آمده است از کارگاه مناسبی برای ساخت قایق نداریم. البته ۲ کارگاه در کشور هستند که سعی دارند قایق‌های خود را به استاندار‌های لازم برسانند، اما نمی‌توان از آن‌ها در مسابقات بین المللی استفاده کرد. از طرفی قیمت قایق‌های خارجی هر کدام ۳ تا ۳۵۰۰ دلار قیمت دارند که با شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد تهیه آن بسیار سخت است. امیدوارم مجلس و وزارت ورزش نگاه ویژه تری به رشته‌های پر مدال مثل قایقرانی داشته باشند.

آیا قایق جز لوازم لوکس و لاکچری به حساب می‌آید؟

در آئین نامه گمرک قایق جز لوازم لوکس و لاکچری است و وقتی لوازمی لاکچری باشد زمانی که بخواهد ترخیص شود باید ۱۲۰ درصد عوارض گمرکی پرداخت کنیم. تصور کنید شما یک قایق ۳ هزار دلاری خریدید و باید ۳۵۰۰ دلار به گمرک بپردازید تا آن را ترخیص کند. اگر شرایطی فراهم شود که قایقرانان بتوانند به صورت شخصی قایق مورد نظر خود را خریداری کنند خیلی خوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی چین و در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده در روز‌های ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر (۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار