مقالات باید متناسب با نیاز‌های جامعه کاربردی شوند

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: باید برای کاربردی کردن مقالات دانشگاهی متناسب با نیاز‌های کشور، فرهنگ سازی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - عزیزالله حبیبی گفت: محصول امروز بشر ناشی از پژوهش‌های محض و بنیادی و موضوعات تحقیقاتی است که بر اساس نیاز کشور و جامعه طراحی و اجرا می‌شود. در تمام دانشگاه‌ها درصد کار‌های پژوهشی، پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتری با هدف ماموریت گرایی باید از سوی دانشگاه‌ها، مراکز صنعتی و بخش خصوصی افزایش یابد.

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: استادان باید متوجه نیاز‌های روز جامعه باشند و آن‌ها را در عناوین پایان نامه وارد کنند تا دانشجویان بر اساس آن‌ها کار کنند. این روند باعث فرهنگ سازی می‌شود. نیازمند گذشت زمان هستیم تا جامعه دانشگاهی به درستی بتواند متناسب با نیاز‌های جامعه مشکلات روز کشور را رفع کند.

به  عقیده حبیبی خیلی از فعالیت‌های کاربردی هم نیاز جامعه را پاسخ می‌دهند و هم باعث چاپ مقاله خواهند شد؛ بنابراین این دو موضوع جدا از یکدیگر نبوده اند و درصدهایشان در آینده تغییر می‌کند.

او گفت: میزان بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها در حال حاضر به نسبت اهداف آن ها مطلوب نیست. باید حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد تا مقالات پژوهشی متناسب با نیاز‌های جامعه نوشته شوند و به صورت کاربردی مورد استفاده قرار بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار