رسیدگی به مشکلات شوشتر با برگزاری نشست شورای سلامت و امنیت غذایی

پنجمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوشتر در سال ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - صبح امروز با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان، رئیس دانشکده علوم پزشکی، معاون فرماندار، رییس مرکز بهداشت شهرستان، بخشداران، شهرداران و سایر مسئولین پنجمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوشتر در سال ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مجتبی کلانتر در این نشست با تاکید بر سلامت مردم و لزوم برخورداری آن‌ها از آب شرب سالم گفت: باتوجه به کلرسنجی‌های انجام شده در برخی مناطق شهرستان شوشتر اعم از روستا‌ها آمار کلرزنی پایین است بنابراین به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی حتما باید کلرزنی از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در ادامه بر اجرای طرح بسته اهمیت غذایی و سلامت در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: بر اساس آمارها؛ استان خوزستان به همراه کرمان، ایلام و بوشهر در ردیف استان‌های ناامن غذایی قرار گرفته بنابراین باید بسته امنیت غذایی را با تعامل بین بخشی در شهرستان اجرا نماییم.

این مقام مسئول می‌گوید: شهرداری‌ها باید محل تجمع سگ‌های ولگرد و همچنین حشرات را که باعث انتقال بیماری‌ها می‌شوند شناسایی و در جهت نظافت و پاکسازی آن‌ها اقدام نمایند.

به گفته کلانتر سایت نگهداری از سگ‌های ولگرد وجود ندارد که  باید راه اندازی شود، زیرا که یکی از معضلات اصلی و گلایه‌های شهروندان همین سگ‌های ولگرد هستند که باید مورد توجه شهراری‌ها قرار گیرد.

او می گوید: وضعیت کشتار دام و توزیع گوشت در بازار مطلوب  است که باید از سوی دامپزشکی رسیدگی و موارد بهداشتی هنگام عرضه گوشت  رعایت شود.

فرماندار شوشتر در ادامه گفت: بحث سلامت برای ما مهم است، اما موضوع دیگر عدالت در سلامت شهرستان است که بسیار مهم بوده  و در مقطع فعلی و برنامه گام دوم انقلاب نیز به جد مورد توجه قرار گرفته؛ و باید به آن پرداخته شود.

 به گفته حجت الله دهدشتی شورای سلامت در بخش‌ها و شهر‌های تابعه مطابق دستوالعمل‌ها و قوانین باید تشکیل گردد چون  سلامت جسم و روان  بر کاهش آسیب‌های اجتماعی  تاثیر دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.