خداییان:

زیبنده نیست کالاهای مختلف سال‎‌ها در بنادر رسوب کنند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: زیبنده و شایسته نیست که کالا‌هایی اعم از خودرو‌ها و سایر کالا‌های دیگر سال‌های متمادی در بنادر رسوب داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- ذبیح الله خداییان در ادامه سفر خود به بوشهر به سراغ گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی این استان رفت.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در جریان بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه از محوطه و انبارها، گزارش جامعی در خصوص آخرین وضعیت کالاهای رسوبی در گمرک بوشهر ارائه کرد.

بهروز قره‌بیگی بر تعیین تکلیف کالاهای درصدی و لزوم تسریع در صدور کد رهگیری بانکی و صدور ثبت سفارش برای کالاهای موجود در گمرک‌ها تاکید کرد.

مدیرکل گمرک بوشهر در جریان بازدید از خودروهای توقیفی در گمرک بوشهر، گفت که، وضعیت این خودروها به ظن قاچاق در مراجع قضائی در دست پیگیری است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان بازرسی کل کشور پس از مشاهده وضع موجود و اطلاع از وجود ۹۸۰ خودروی سواری توقیفی، ۱۶۰ ماشین‌آلات سنگین راهسازی، حدود ۲۰۰ خودرو بالای سه هزار سی‌سی و انواع مواد اولیه و گاه تجهیزات خط تولید در گمرک بوشهر و انبار‌های آن به بازرس کل استان بوشهر دستور داد که با قید فوریت مشکلات را بررسی و به منظور رسیدگی به مرکز اعلام کند تا پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

خداییان همچنین بر تعیین تکلیف فوری کالا‌های متروکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان تاکید کرد.

برنامه‌ریزی برای تسهیل ورود و خروج کالا در بندر بوشهر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بندر بوشهر هم دیدن کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از فعالیت‌ها و اقدام‌های این اداره کل گزارشی ارائه کرد.

 سیاوش ارجمندزاده گفت: افق توسعه بندر بوشهر، تبدیل آن به یک بندر نسل سومی در مجتمع بندری نگین است که بخش عمده آن را محیط‌های کانتینری و بخش دیگر را مخازن برای صادرات و واردات مواد نفتی مایع تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در محوطه عملیاتی بندر بوشهر انبار‌ها و روند تخلیه و بارگیری کالا بررسی کرد.

خداییان در حاشیه بازدید از محوطه‌های بندر بوشهر و در جمع خبرنگاران گفت: بنادر از مبادی بسیار مهم در ورود و خروج کالا هستند که در بین بنادر نیز بندر بوشهر به لحاظ ظرفیت‌های بالایی که دارد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او گفت: بر اساس بازدیدی که امروز از بندر بوشهر صورت گرفت سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی‌های لازم شرایط ورود و خروج کالا را در این بندر تسهیل کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: زیبنده و شایسته نیست که کالا‌هایی اعم از خودرو‌ها و سایر کالا‌های دیگر سال‌های متمادی در بنادر رسوب داشته باشند. امیدواریم این سفر تسهیل کننده و تعیین تکلیفی باشد برای این موضوع که طی سالیان در بنادر به‌وجود آمده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز برای سفری یک روزه وارد بوشهر شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۰:۲۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
یعنی ایشون متوجه نیستن برا چی رسوب اتفاق میافته؟ چون هر روز قیمت ها در حال صعود هستند. اینم زیبنده نیست اگر متوجه باشند.