برای اولین بار در کشور روی داد:

تولید جدیدترین آنتی‌بیوتیک دامی در فریمان

مسئول فنی و مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی نصر فریمان از تولید پودر تزریقی " سفکوئینوم سولفات" یکی از جدیدترین آنتی‌بیوتیک‌های دامی در کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد ناصری گفت: پودر تزریقی "سفکوئینوم سولفات" نسل چهارم سفالوسپورنپین‌ها است که شرکت دانش بنیان داروسازی نصر فریمان آن را  تولید کرده است.

به گفته او سفکوئینوم سولفات به‌صورت پماد پستانی برای دام‌ها در داخل ایران تولید و مصرف می‌شود، ولی فرم تزریقی این دارو که در گذشته به‌صورت سوسپانسیون تزریقی ۲.۵ درصد و با نام تجاری کوباکتان وارد کشور می‌شده امروز به‌دلیل تحریم‌ دیگر وارد نمی‌شود و ما با تکیه بر توان داخلی این نیاز دارویی دامی کشور را برطرف کردیم.

انتخاب این محصول به‌دلیل مصرف بی رویه آنتی‌بیوتیک‌های خانواده  پنی سیلین‌ها در دام‌ها و ایجاد مقاومت دارویی منجربه درمان طولانی‌تر و گاهاً بی اثر، بوده است، خانواده سفالوسپورین‌ها که نسل جدید آنتی بیوتیک‌ها می‌باشند و سابقه مصرف طولانی در ایران ندارند باعث شده حیوانات در درمان مقاومت نشان نداده و درمان بصورت  قطعی و موثر انجام شود.


بیشتر بخوانید


مسئول فنی و مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی نصر فریمان گفت: مزایا و ویژگی این دارو دوره پرهیز از مصرف بسیار کوتاه آن است و همین امر سبب شده است، شیر و گوشت دام پس از مدت کوتاهی قابل مصرف انسانی باشد.

ناصری گفت: ما امروز می‌توانیم نیاز‌های دارویی دامی در کشور را با اتکا به دانش فنی بومی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، دانشمندان و نخبگان کشورمان برطرف کنیم واز خروج ارز و عبور از تحریم‌ها موفق عمل کنیم، اما نیاز است بستر‌های تولید و حمایت‌های داخلی از تولید کنندگان افزایش یافته و موانع از سرراه تولید کنندگان برداشته شود.

دارو‌های آنتی ­بیوتیک، دسته­‌ی دارویی مهمی هستند که علیه عفونت­‌های باکتریایی در بدن مبارزه می­ کنند، یا باکتری­ها را از بین می­ برند، یا از رشد و تکثیرشان در بدن جلوگیری می‌کنند.


انتهای پیام//ف. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.