راه اندازی بیمارستان کودکان در جنوب تهران تا ۲ ماه آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیمارستان مرکز طبی کودکان ٢ در جنوب تهران تا ٢ ماه آینده راه اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین قناعتی  گفت:بیمارستان شریعتی ٢ با هزار تخت در انتهای بزرگراه همت به زودی راه اندازی می‌شود. مرکز طبی کودکان با کمک هزینه ٣٠٠ میلیارد تومان یک خیر تا دو ماه آینده راه اندازی می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی تهران مناطق جنوبی شهر تهران را از نظر بهداشتی و درمانی تحت پوشش دارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران شعبه دوم این دانشگاه در استان کربلا در کشور عراق، هفته آینده با استقرار مسئول دانشگاه و ظرفیت تربیت هزار دانشجو آغاز به کار می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران با ١٢٠٠ دانشجوی خارجی یکی از سه دانشگاه برتر کشور در استان تهران است.

قناعتی گفت: با اساتید پروازی و استادان عراقی و همکاری دانشگاه حلبچه، این دانشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. دانشگاهی در شهر کربلا به همت عتبه امام حسین ساخته شد که با ظرفیت ۱۰۰۰ دانشجو تحویل ما دادند و برای ۵۰ سال شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران توزیع بیمارستان‌های پایتخت را ناعادلانه دانست و گفت: اغلب بیمارستان‌های تهران در محدوده بالاتر از خیابان انقلاب قرار دارند. در صدد هستیم با ایجاد مراکز جدید درمانی، این بی عدالتی را از بین ببریم. متاسفانه مناطق جنوبی تهران مانند اسلامشهر وضعیت بهداشتی بدی دارند و شاید جزء فقیرترین مناطق بهداشتی هستند.

قناعتی گفت: دو دستگاه رباط جراح سینا، ساخت ایران را هر کدام به قیمت یک و نیم میلیون دلار به شرکت‌های دانش بنیانی در دانشگاه فروختیم. دانشگاه ما دستگاه گاما کمرا را در ایران تولید می‌کند و چندین دستگاه جراحی مغز به کمک سیستم‌های پیشرفته در ایران راه اندازی شده و چند مورد هم صادر شده اند.

شرکت‌های استارتاپ و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه تهران صدها داروی پیشرفته را تولید کرده اند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، باید برای فقط یک قلم دارو حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارز هزینه می‌شد که با خودکفایی تولید می‌شوند.

چند روز قبل یک خیر ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مرکز سرطان بیمارستان امام خمینی کمک و یک زمین ۲۰۰۰ متری هم اهدا کرد که اگر فروش برود، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه کمک می‌کند.

قناعتی گفت: انتظار من این بود که پیک کرونا با امیکرون ۳ هفته قبل آغاز شود، اما پیک اتفاق نیفتاد و امیدوارم با رعایت مردم شاهد پیک نباشیم؛ این که چرا در ایران هنوز پیک نداریم، دلایلی دارد مانند این که فاصله ابتلا تا درگیری بالینی طولانی است.

با توجه به آمار اعلام شده توسط قناعتی، جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران به پوشش حدود ۱۰۰ درصدی تزریق دوز اول و بالای ۸۰ درصدی دوز دوم رسیده است.

به گفته قناعتی، واکسن آسترازنکا در حال واردات است و از هفته دیگر این واکسن در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۵ دی ۱۴۰۰
همین قناعتی نبود که سرسختانه با افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی مخالفت میکرد و میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۵ دی ۱۴۰۰
اول اجازه بدهید از بودجه شما حسابرسی بشود
آخرین اخبار