رانش زمین در اطراف روستای افسرآباد شهرستان اردل

به گفته شهروند خبرنگار ما، ساعاتی پیش، رانش زمین در اطراف روستای افسرآباد شهرستان اردل اتفاق افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - رسول خلیلی گفت: ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه، اهالی روستای افسرآباد بخش مرکزی شهرستان اردل متوجه ریزش و رانش زمین مجاور این روستا شدند.

شواهد عینی گویای آن است که در اثر فعالیت سامانه بارشی در استان، این اتفاق رخ داده و هم اکنون تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر در روستای افسرآباد حضور دارند تا از بروز هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید


اهالی و ساکنان روستای افسرآباد که در مجاورت محل رانش هستند با هماهنگی‌های لازم در صورت لزوم اسکان داده خواهند شد.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارت این حادثه گزارش نشده است.

به عقیده کارشناسان برداشت‌های بی‌رویه مصالح از دامنه کوه عامل اصلی رانش زمین در روستای افسرآباد شهرستان اردل است.

بر اساس دستورالعمل سازمان مدیریت بحران کشور، برای انتقال خانوار‌ها از منزل موقت به خانه دائمی کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد و بر همین اساس برای جابه‌جایی اهالی خانه‌های در معرض خطر روستای افسرآباد ۱۰۰ میلیون ریال به‌ ازای هر خانوار از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شده که به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد.

بر اساس مقررات سازمان مدیریت بحران کشور، به مالکان خانه‌های تخریبی در این حادثه، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات اختصاص داده می‌شود.

به حادثه‌دیدگان رانش زمین در روستای افسرآباد زمین مورد نیاز در مکانی امن از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعلق می‌گیرد و در صورت نبود زمین دولتی، سازمان مدیریت بحران، زمین مورد نیاز را از منابع‌طبیعی و آبخیزداری تملک، یا زمین مناسب را خریداری و قطعه‌بندی می‌کند و سپس در اختیار افراد حادثه‌دیده قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار