آیا کلاف محور هراز باز می‌شود؟

در بازدید اعضا کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از محور هراز مقرر شد پلیس راه دو روزه درباره جاده جایگزین سد هراز اعلام نظر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- اعضا کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه و حمل ونقل جاده‌ای با همراهی رییس مجمع نمایندگان مازندران از جاده جایگزین بالا دست سدمخزنی هراز بازدید و مقرر شد پلیس راه تا دو روز آینده نظر تخصصی برای رفع حداقل ایرادات به منظور تردد در شرایط اضطرار را به کمیسیون عمرانی مجلس اعلام کند.

به موجب این صورتجلسه در صورت برطرف شدن همه ایراد‌های فنی مورد نظر پلیس راه توسط سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و وزارت نیرو، این جاده دست کم تا یک ماه آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

رضا حاجی پور نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی از پلیس راه خواست حداقل برای ۳ ساعت در روز‌های تعطیل وپایان هفته که محدوده سد درحال ساخت هراز با حجم بالای تردد خودرو مواجه می‌شود، اجازه تردد صادر تا گلایه‌های مردم بومی ومسافران نیز کمتر شود.

به گفته او برخی نواقص این منطقه از محور هراز برطرف شود و برای برون رفت از این وضعیت و ترافیک کلافه کننده، پلیس راه با اضافه کردن اکیپ‌های گشت ونظارت د رمسیراین جاده کوتاه شرایط را برای تردد ایمن مسافران عبوری برقرار کند.

ساخت سد هراز در ۲۰ کیلومتری جنوب آمل در محور هراز از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

۱۱ کیلومتر از ساخت جاده جایگزین در بالا دست سد هراز در دست ساخت است که تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت کاری دارد.
با توجه به ساخت سدهراز و حجم بالای تردد خودرو‌های عبوری از محل کارگاه سد، حجم ترافیک وخطرات پیش بینی نشده را دوچندان کرده است.

ترافیک‌های سنگین آخر هفته‌ها و تعطیلات بلند مدت برای شهروندان آملی و مسافران عبوری از جاده هراز در یک دهه گذشته باعث گلایه شدید شده به طورکه درچند مقطع باعث بسته شدن جاده توسط بومیان این روستا به علت نبود جاده جایگزین وتاخیر در بهره براری ازجاده دردست ساخت بالادست سد شده بود.

در این راستا یک جاده فرعی به طول ۴ کیلومتر تا تکمیل جاده اصلی ۱۱ کیلومتری بالادست سدهراز، برای کاهش حجم ترافیک و نیز هدایت تردد خودرو‌ها برای تسریع در ساخت سد ساخته و آماده بهره برداری شد، اما تاکنون زیربار ترافیک نرفت.


انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.