برهم صالح:

هدف قرار دادن اماکن دیپلماتیک، هدف قرار دادن منافع عراق است

رئیس‌جمهور عراق هدف قرار دادن اماکن دیپلماتیک در این کشور را اقدامی جنایتکارانه و تروریستی خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در واکنش به حمله موشکی امشب علیه سفارت آمریکا در بغداد گفت: «هدف قرار دادن اماکن دیپلماتیک و در معرض خطر قرار دادن غیرنظامیان یک اقدام تروریستی جنایتکارانه است.»

رئیس‌جمهور عراق تصریح کرد: «حمله به اماکن دیپلماتیک به‌مثابه هدف قرار دادن منافع عراق و شهرت بین‌المللی آن است.»

وی اظهار داشت: «هدف از حمله به اماکن دیپلماتیک در زمان کنونی، ایجاد اخلال در روند فرآیند تشکیل دولت و اجرای قانون اساسی است.»

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق هم پیش از این در واکنش به حمله موشکی امشب به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، این حمله را تلاش برای به تأخیر انداختن خروج نیرو‌های آمریکایی دانست.

«شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز در پیامی توییتری در واکنش به این حمله نوشت: «هدف قرار دادن منطقه سبز در این زمان به همان شیوه قدیمی، تلاش برای برهم زدن شرایط است.»

دبیرکل عصائب اهل الحق افزود: «تأکید می‌کنیم که گروه‌های مقاومت در حال حاضر تصمیمی برای هدف قرار دادن سفارت آمریکا ندارند.»

ساعاتی پیش، سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد با ۲ موشک مورد هدف قرار گرفت. به دنبال این حمله موشکی، سامانه دفاعی «سی رام» (C-RAM) مستقر در سفارت آمریکا فعال شد. گفته شده است که این سامانه دفاعی با هر ۲ موشک مقابله کرده و این موشک‌ها در اطراف سفارت سقوط کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار