آلمان ماموریت نظامیان خود را در عراق تمدید کرد

دولت آلمان اعلام کرد ماموریت نظامی خود برای آنچه مبارزه با داعش در عراق خوانده را برای مدت ۹ ماه تمدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - دولت آلمان در بیانیه‌ای ضمن اعلام ادامه ماموریت نظامیان این کشور در عراق، ادعا کرد: «شورای وزیران ادامه استقرار نیرو‌های آلمانی را به منظور تامین ثبات و جلوگیری از سازماندهی مجدد داعش و ایجاد صلح در عراق، اعلام می‌کند.»

به گزارش راشاتودی، دولت آلمان همچنین اظهار کرد که این کشور علاوه بر مشارکت در عملیات ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا علیه داعش، تامین امنیت عراق را در چارچوب ماموریت ناتو در این کشور به عهده خواهد داشت.

بر این اساس، دولت آلمان موظف به استقرار حداکثر ۵۰۰ سرباز آلمانی در عراق است. البته این طرح ابتدا باید به تصویب پارلمان آلمان برسد.

عملیات‌های این کشور در عراق شامل سوخت‌گیری در هوا، حمل‌ونقل هوایی، نظارت هوایی و مشارکت در پرواز‌های ناتو، علاوه بر ارتقای توانمندی‌های ارتش و نیرو‌های امنیتی عراق و آموزش آن هاست.

خبرگزاری آلمان همچنین گزارش داد که پس از اینکه برلین در مارس ۲۰۲۰ به عملیات هوایی نظامی خود در سوریه پایان داد، نیرو‌های آلمانی همچنان از یک پایگاه تدارکاتی در اردن استفاده می‌کنند. این دستور جدید همچنین رسما به وضعیت سوریه به عنوان یک منطقه عملیات نظامی برای ارتش آلمان پایان می‌دهد.

پیش از این نیز مایلز کاگینز، سخنگوی ائتلاف بین المللی گفته بود که سیگنال‌هایی که از سوی مقامات واشنگتن دریافت می‌شود، نشان دهنده این است که نیرو‌های آمریکایی از ادامه حضور خود در عراق و سوریه اطمینان دارند و هیچ نشانه‌ای از عقب نشینی و خروج از عراق و سوریه مانند آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
آلمان هوس جنگ جهانی سوم را دارد.
آخرین اخبار