معرفی کتاب؛

بیانات رهبر انقلاب درباره شعر را در «رسم شاعری» بخوانید

انتشارات کانون اندیشه جوان کتاب «رسم شاعری: تدوین موضوعی بیانات آیت الله خامنه‌ای درباره شعر» را با گردآوری محمدرضا وحیدزاده منتشر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - کتاب «رسم شاعری: تدوین موضوعی بیانات آیت‌الله خامنه‌ای درباره شعر» با گردآوری محمدرضا وحیدزاده در انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شد.

این کتاب در دوازده فصل جداگانه به بیان دیدگاه‌های رهبر انقلاب درباره شعر و شاعری می‌پردازد. در این اثر با عناوینی چون «کلیاتی درباره شعر و شاعری»، «باید‌های شعر خوب»، «اهمیت شعر و کار ادبی تأثیرگذار»، «ارزیابی وضعیت شعر، از گذشته تا امروز»، «ارزیابی از وضعیت شعر انقلاب»، «راهکار‌هایی برای پیشبرد شعر انقلابی»، «شعر آیینی»، «درباره شاعران»، «خاطرات و تجربیاتی از شعر»، «شعر و شهر‌ها و استان‌های ایران» و «درباره جریان‌ها و سبک‌ها و انواع ادبی» مواجه می‌شویم.

محمدرضا سنگری، پژوهشگر و علیرضا قزوه از شاعران آیینی کسانی هستند که برای این مجموعه مقدمه نوشته اند. در بخش پایانی کتاب منظومه فکری مقام معظم رهبری در موضوع شعر و مقایسه آن با سایر نظریات و رویکرد‌های متداول در این زمینه تبیین و تحلیل می‌شود.

رهبر انقلاب همزمان با میلاد امام حسن (ع) در ماه مبارک رمضان با شاعران دیدار می‌کنند و دیدگاه هایشان را درباره شعر به شاعران گوشزد می‌کنند. شاعران حاضر در جلسه هم به شعرخوانی در محضر ایشان می‌پردازند. از جمله شاعرانی که تاکنون در این دیدار‌های هرساله شعرخوانی کردند می‌توان به سیدحمیدرضا برقعی، فاضل نظری، علیرضا بدیع، سارا جلوداریان، ناصر فیض، مصطفی رحماندوست، علیرضا قزوه، احمد عزیزی، مرحوم حمید سبزواری پدر شعر انقلاب، علی معلم دامغانی، عباس براتی پور و افشین علا اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار