مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

زنجانی ها از خرید فیش زمین خودداری کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مردم استان از هرگونه خرید و فروش فیش شرکت‌های تعاونی مسکن خودداری کنند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مردم استان زنجان از هرگونه خرید و فروش فیش شرکت‌های تعاونی مسکن خودداری کنند.

او می گوید: در حال حاضر دلالان و بنگاه‌های معاملات ملکی اقدام به فضاسازی کاذب در خصوص خرید و فروش فیش زمین‌های خارج از محدوده کرده‌اند که این امر غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان باید هوشیارانه عمل کنند تا  فریب دلالان و سودجویان را نخورند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تعاونی‌ها اراضی زراعی خارج از محدوده را خریداری کرده و تبدیل به سهام و فیش می‌کنند و به فروش می‌رسانند که این امر غیرقانونی است و باید با متخلفان برخورد جدی صورت بگیرد.

بیات منش می گوید: شهروندان زنجانی به هیچ وجه شایعات دلالان و سودجویان در خصوص الحاق این زمین‌ها را باور نکنند؛ چراکه این اراضی، جزو اراضی کشاورزی بوده و هرگز زمین کشاورزی تبدیل به زمین مسکونی و الحاق به محدوده شهری نخواهد شد.

او بابیان اینکه طرح جامع شهری با مشارکت کارگروه زیر بنایی، استانداری، شورای شهر و شهرداری تهیه شده است، گفت: این طرح در کارگروه زیر بنایی تصویب شده و زیر نظر تمام دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه ریزی و در شورای عالی معماری شهرسازی تصویب شده است.

زنجان به اندازه جمعیت خود، زمین کافی داخل محدوده دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بابیان اینکه افق طرح جامع شهری زنجان ۱۰ساله است، گفت: زنجان به تناسب جمعیت خود، به اندازه کافی زمین در داخل محدوده شهری خود دارد و نیازی به الحاق محدوده جدید نیست و تنها زمین‌هایی که در قانون برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده به عنوان زمین جدید به محدوده افزوده نخواهد شد.

او می گوید: مردم  از خرید و فروش این اراضی که ارزش واقعی آن بسیار کمتر از قیمت معامله شده توسط دلالان و بنگاه داران است موکدا خودداری کنند.

به گفته بیات منش  متولی حوزه زمین و مسکن، اداره کل راه و شهرسازی است و دستگاه‌های نظارتی و همچنین جهادکشاورزی و اداره کل تعاون استان باید در این زمینه مراقبت کنند که برخی افراد در تعاونی‌ها اقدام به سودجویی و فریب مردم نکنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه طبق دستور قضایی اعلام شده هرنوع ساخت و ساز مسکن باید زیر نظر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی باشد، گفت: سود خرید و فروش فیش‌های مورد اشاره تنها عاید بنگاه‌داران و دلالان می‌شود که در این میان از ناآگاهی مردم استفاده کرده و زمین‌ها را به صورت فیش در اختیار مردم قرار می‌دهند.

 بیات منش با اشاره به اینکه طبق دستور مقام قضایی همشهریان باید در جریان فعالیت تعاونی‌های مسکن قرار بگیرند، گفت: متولی الحاق به پیگیری به محدوده شهری، راه و شهرسازی است و یک متر مربع زمین به محدوده شهر اضافه نمی‌شود و اگر همشهریان فیشی خرید کنند قیمت آن به شدت پایین خواهد آمد و متأسفانه خرید و فروش در استان توسط مردم انجام می‌شود.

او می گوید: ما وظیفه نظارتی نداریم، ولی طبق آمار و اطلاعات رسیده به اداره حراست و معاونت املاک راه و شهرسازی استان این فیش‌ها  در استان زنجان خرید و فروش می‌شود.

اتاق اصناف و صمت فعالیت بنگاه‌های املاک را رصد کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان فعالیت بنگاه‌ها را رصد کرده و از نوشتن قول نامه و مستند کردن این نوع معاملات توسط بنگاه‌ها خود داری کنند، گفت: خرید و فروش فیش در بنگاه‌های املاک ممنوع است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.