پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال غرامت‌ به بخش کشاورزی

مجموع مبلغ غرامت‌های قابل پرداخت بخش کشاورزی به بهره‌برداران این بخش در خراسان رضوی در سال زراعی گذشته منتهی به ابتدای مهر امسال، افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمودرضا فرزانه گفت: این حجم غرامت قابل پرداخت به کشاورزان خراسان رضوی مربوط به خسارت‌های ناشی از پدیده خشکسالی، سرمازدگی محصولات و زیان وارده از ناحیه یخبندان در مزارع و باغ‌ها است.

او گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از کل مبلغ غرامت‌های قابل پرداخت بخش کشاورزی به بهره‌برداران خراسان رضوی تا امروز ۲۳ دیماه در مسیر پرداخت قرار گرفته است.

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: شمار بهره‌برداران بیمه شده بخش کشاورزی در خراسان رضوی برای پوشش خسارت‌های آنان در ۲ سال اخیر ۱۸۴ هزار نفر بوده است.

فرزانه گفت: سهم بیمه‌گذار از محل دریافت حق مشارکت این تعداد بهره‌بردار بیمه شده بخش کشاورزی در خراسان رضوی ۸۹۰ میلیارد ریال است.

او گفت: همچنین بخاطر برنامه‌های توسعه، ترویجی و راهبری ستاد بیمه خراسان رضوی که سازمان جهاد کشاورزی استان در راس آن قرار دارد، سطح مزارع و باغ‌های زیر پوشش بیمه کشاورزی در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۷۰ درصد بیشتر شده است. 

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به محصولات زراعی و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است همچنین بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.