استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و مهد‌های کودک برای پیشگیری از اعتیاد

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد از ظرفیت آموزش و پرورش و مهد‌های کودک استان استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز در نشست شورای توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید از سنین پایین و با بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش و مهد‌های کودک استان اجرایی شود.

مصرف سیگار، الکل، موادمخدر، افسردگی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که افسردگی زنان و دانش‌آموزان را به همراه دارد.

هم‌اکنون اعتیاد به عنوان یک بحران اجتماعی در زمان فعلی تبدیل شده است که افزایش آسیب‌های اجتماعی باعث می‌شود نظم و امنیت جامعه نیز تهدید می‌شود.

در راستای پیشگیری از اعتیاد و همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی، قوانین زیادی وجود دارد که نمی‌توان با تصویب قانون به تنهایی یک آسیب اجتماعی را مدیریت و کنترل کرد و باید از تمام ظرفیت‌ها به‌خصوص ظرفیت مردمی در این راستا استفاده کرد.

باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در کنار فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی متولی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.


بیشتر بخوانید


در دولت سیزدهم به ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد توجه شده و باید از ظرفیت این سازمان‌ها در راستای تقویت دانش، مهارت و پیشگیری از اعتیاد، آموزش، اطلاع‌رسانی، حساس سازی جامعه و فرهنگ‌سازی بهره گرفت.

استفاده از توان و ظرفیت افراد در تولید و انتشار محتوا مناسب و بروز برای فضای مجازی یک امر ضروری است و باید کمیته تولید محتوا در حوزه پیشگیری از اعتیاد و همچنین آسیب‌های اجتماعی در استان فعال‌تر و پویاتر باشد، تا محتوای متناسب با نیاز جامعه و بر اساس سلیقه تمام سنین تهیه و در فضای مجازی بارگذاری شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.