دولت‌های قبل برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مقاومت می‌کردند

تحلیلگر مسائل سیاسی برنامه‌های دولت سیزدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد.

حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان  درباره گام‌های دولت سیزدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: دولت سیزدهم توانسته جلوی خلق پول و چاپ اسکناس را بگیرد و به دنبال افزایش ارزش پول ملی است.

به گفته کنعانی مقدم بحث دو نرخی و تک نرخی کردن ارز که خیلی در اقتصاد مقاومتی مهم بوده و جزو شاخصه‌هایی است که در بحث اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب به مسئولان تاکید کردند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مهم است و باید برنامه‌های اجرائی برای همه‌ی بخش‌های آن تهیّه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، در دولت‌ها پیگیری و اقدام شود.

کنعانی مقدم یادآور شد که بحث خصوصی سازی یکی از مباحث مهم در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی بدون تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی آن هم با روش درست و صحیح عملا امکان پذیر نیست.

یکم خرداد سال ۸۴، رهبر انقلاب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابلاغ کردند. اصل ۴۴ قانون اساسی که سیاست‌های کلی آن در ابلاغیه مقام معظم رهبری، مشخص‌شده است نظام اقتصادی ایران را به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی متکی می‌سازد و حدود هر بخش را مشخص می‏‌کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی بر این باور است که دولت‌های قبل برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مقاومت می‌کردند؛ اما اکنون مقاومتی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و بحث اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

کنعانی مقدم گام بعدی در تحقق اقتصاد مقاومتی را اقتصاد خارجی می داند و ادامه می دهد که دو مولفه اقتصاد بیرون گرا و برون نگر دارد؛ در بحث اقتصاد برون نگر می‌توان به حضورمان در پیمان‌های منطقه‌ای مثل اوراسیا و شانگهای و اقتصاد منطقه‌ای اشاره کرد و نشان دهنده این است که نگاهمان در حوزه اقتصادی جهانی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
از دولت روحانی و یار و قار اش نگویید که
دل ملت خون است
صددرصد وابسته به west بودند
فکر میکردند .انها مشکل گشا هستند
جلوی دزدی .اختلاس .احتکار و ارز 4200 تومانی را بگیر
ارز 4200 تومانی بزرگ ترین خیانت به ملت بود
چونکه باعث دزدی .اختلاس و احتکار بیشتر شد
آخرین اخبار