۲۰ تخته چادر در مدارس عشایری استان همدان توزیع شد

معاون آموزش و پرورش استان همدان گفت: با همکاری جمعیت هلال احمر، ۲۰ تخته چادر برای برگزاری کلاس‌های درس دانش آموزان عشایری استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-معصومه خدابنده لوگفت: این تعداد چادر به منظور برپایی کلاس‌های دانش آموزان عشایری که اکنون به استان‌های ایلام و لرستان کوچ کرده اند، تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است.

او گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایری از مهمترین راهبرد‌های آموزش و پرورش است و توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق محروم و عشایری از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، حدود ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری استان همدان تحصیل می‌کنند که این تعداد به دلیل کوچ عشایر به استان‌های دیگر در طول سال کاهش می‌یابد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در پایان آبان به دلیل سرد شدن هوا و کوچ عشایر، ادامه کلاس‌های دانش آموزان عشایری در استان‌هایی همچون لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه در حال برگزاری است.

خدابنده لو گفت: در استان‌های خوزستان و کرمانشاه مشکل چادر نداریم و چادر‌ها با هماهنگی هلال احمر، برای دانش آموزان استان در مناطق سخت گذر ایلام و لرستان ارسال شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در هر چادر پنج تا ۱۲ دانش آموز آموزش می‌بینند.

خدابنده لو گفت:عشایر از ابتدای اسفندماه سفر خود برای بازگشت به همدان را آغاز می‌کنند و کوچ عشایر ۲ ماه و ۱۵ روز زمان می‌برد و معلمان استان از ۱۵ اردیبهشت برای آموزش آن‌ها اعزام می‌شوند.

او گفت: دوره متوسط اول و دوم ویژه دانش‌آموزان عشایری نداریم و این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل باید به نزدیک‌ترین دبیرستان محل اسکان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار