متهم شدن مظنون آتش سوزی پارلمان آفریقای جنوبی به اقدام تروریستی

مظنون آتش سوزی در ساختمان ۱۳۸ ساله پارلمان آفریقای جنوبی روز گذشته در دادگاه این کشور به اتهامات تروریستی متهم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان دادگاهی در آفریقای جنوبی اعلام کرد: زندیله مافه، شهروند ۴۹ ساله که در ۲ ژانویه سال جاری میلادی به جرم ارتباط با آتش سوزی پارلمان این کشور دستگیر شد، متهم به اقدام تروریستی است.

این آتش سوزی که بخش‌های وسیعی از پارلمان آفریقای جنوبی را در بر گرفت موجب فروریختن سقف بخش جدید ساختمان شد و به قسمت‌های قدیمی این ساختمان صدمات زیادی وارد کرد.

برخی پزشکان می‌گویند مظنون به دست داشتن در آتش سوزی پارلمان آفریقای جنوبی به اختلالات روانی دچار است و باید در بیمارستان بستری شود.

در روز‌های اخیر نیز بسیاری از مردم در بیرون دادگاه تجمع کردند و خواستار آزادی فوری مافه از زندان شدند. مولوتو موتاپو، سخنگوی پارلمان آفریقای جنوبی، آتش سوزی جدید را ویرانگر و غیرقابل توجیه توصیف کرد و از اعزام نیرو‌های کمکی آتش نشانی برای مهار آتش در ساختمان مجلس ملی خبر داد.

گفتنی است بر اثر آتش سوزی در ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی سقف آن تخریب شد و شکاف بزرگی بر جای گذاشت. آتش نشانان پس از بررسی محل، برآورد کردند که این مشکل باید به خاطر سیستم سرمایشی داخل پارلمان رخ داده باشد. با بررسی‌های بیشتر مشخص شده یک فرد با دستکاری سیستم خنک کننده موجب ایجاد جرقه و آتش سوزی شده است. این آتش سوزی گرچه تلفات جانی نداشت اما باعث تخریب گسترده ساختمان قدیمی پارلمان آفریقای جنوبی شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار