سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

کمیسیون تلفیق مجلس برای حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ قانع نشده‌ است

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت اکثریت اعضای این کمیسیون برای حذف ارز ترجیحی و راه جبران آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هنوز قانع نشده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان- رحیم زارع پس از نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه به نقل از مسئولان دولتی گفت که احتمالاً با حذف ارز ترجیحی، در حدود سه ماه اول یارانه نقدی پرداخت می‌شود و بعد از آن بن کارت و کارت سلامت داده خواهد شد.

علت این اقدام احتمالی، نبود زیرساخت‌های لازم گفته شده است.

سازمان برنامه و بودجه رسماً اعلام کرده ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نداریم و با نرخ سامانه معاملات الکترونیکی(ETS) محاسبه می‌شود. دولت گفته تقریباً ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین یارانه ۶۰  میلیون نفر در نظر گرفته شده است.

مجلس اعلام کرده شیوه اجرای حذف ارز ترجیحی دولت مشخص نیست و نمایندگان نمی‌دانند دولت دقیقاً چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد. کمیسیون تلفیق مجلس گفته رقمی که دولت برای حمایت مردم پس از حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه در نظر گرفته،کافی نیست. به علاوه نمایندگان این کمیسیون خواسته‌اند دولت به صورت مکتوب و با جزئیات، طرح خود را درباره حذف ارز ترجیحی ارائه کند. 

مسئولان دولتی در نشست امروز کمیسیون تلفیق گفته‌اند در صورت حذف ارز ترجیحی «شاید یارانه نان به همه داده شود.»

همچنین وزیر بهداشت در نشست امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که با حذف ارز ترجیحی، یارانه دارو یا با اعطای کارت سلامت برای بیماری‌های مزمن همراه کد ملی صادر می‌شود یا از طریق بیمه مابه‌التفاوت بیماران حاد و مقطعی پرداخت خواهد شد.

به گفته عین‌اللهی هنوز زیرساخت‌ها فراهم نیست و ممکن است ترکیبی از این دو اقدام انجام شود؛ به علاوه به گفته زارع، نمایندگان تقریباً هنوز در مورد حذف ارز ترجیحی دارو قانع نشدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اگر ارز ۴۲۰۰ تومان حذف شود و یارانه جایگزین آن شود  ولی بااینحال گرانی بر همین منوال فعلی باشد ، به نظرم ارجح است که این اتفاق بیفتد چرا که در آنصورت پول های بادآورده به جیب وارد کنندگان رانت خوار سرازیر نمیشود تا به واسطه آن پولها وارد بازار ارز ، سکه و مسکن شوند و قیمت آن کالاها را بالا برده و به تبع آن تورم را افزایش دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
نشد که نشد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حالا صد تومن یارانه ندید بعد فقط مرغ رو کیلویی 50 هزار تومان افزایش بدید و بقیه کالاها هم به همین منوال و تا بیست سال بعد مبلغ یارانه رو ثابت نگه دارید و قیمتها تو بازار سال به سال همینطور پر بکشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
چقدر با اعصاب ما بازی می کنید
یا حذف کنید یا حذف نکنید
این مسخره بازی ها چیه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۳۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
الان اگه بگی ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف بشه ولی به مردم یارانه ندیم کمیسیون قانع میشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۰۹:۵۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
همه چی رو آزاد کنید پولشو بدین ملت چرا باید دلالا از ارزون بودن ارز و دارو و کالاها و سوخت غیره و قاچاق به خارج سود کنن یا خارجیها بیان داخل کشور از ارزونی کالا و خدمات ملت استفاده کنن اگر همه رو آزاد کنن و پولی که کسب میشه به محرومین بدهند دیگه فقیری نخواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بخدا ارز۴۲۰۰فساد رانت اونم تواین کشور حذف کنید بره تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۲ دی ۱۴۰۰
دو ساله با کلمه دلار جهانگیری بازی میکنید.توهین کردید.ادعا کردید منبع فساده.قرار گذاشتید روحانی به خاطرش ببرید دادگاه.نوبت خودتون شد قانع نمیشید حذفش کنید؟خوب صراحتا بگید از اولم چاره ای نبود غیر از کار این بنده خداها کردن.میخواد بازار آزاد لیبرالی درست کنید ولی یه طرفشو که به نفع خودتونه.میگن هزینه ها میگی سویسم همینقدره.میگن درامد میگی یمنم انقدر حقوق میگیرن.زمانی میتونی بر اساس درامد و مالیات و بازار آزاد با ملت برخورد کنی که اونم در شرایط رشد اقتصادی درامدش همخوان باشه.ولا فعلا همون یارانه ای برو جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
مگر مجلس برای ایجاد ارز ترجیحی اینقدر ادله و دلیل از دولت گذشته خواست که حالا دولت فعلی برای حذف آن باید اینقدر دلیل و برهان بیاورد؟
اصلا جناب سخنگو بفرمائید دولت قبل براساس کدام منطق کارشناسی ارز ترجیحی را ایجاد کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
عالی منش
۰۸:۲۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بنده خدا فکر می کنی حذف بشه خوب میشه مرغ کیلویی هشتاد تومن میشه بعددلمون خوش ک می خوان یارانه رو زیاد کنن پس بقیه جنس هارو چیکار باید کرد اونا هم همینطوری می مونن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۵۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
در هر صورت مردم و قشر پایین جامعه تهی دست تر میشن ، خدا رحم کنه به مردم . چهل ساله مثلا اینجور طرح های به نفع مردم داره انجام میشه ، اینه وضع مردم ...!!!
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
داداش پول نقد روبریزد توکارت اینقدر لقمه را دورخودتون نچرخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
پس قانون شفافیت چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
میبخشید نمایندگان محترم میشود بفرمائید براساس چه ادله ای در گذشته برای ایجاد ارز ترجیحی قانع شدید؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
دشمنان ایران وایرانی چه بر سر دلار هفت تومانی و کارخانه ها اوردن
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۲۰:۳۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
قانع میشن بزودی فقط کافیه چند به جیب دولت مردها میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
ارز 4200 حذف بشه بدبخت میشیم همین الانم قند کیلیویی 3000 تومن زیاد شده ماکارونی گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
یارانه دهک های پایین خیلی کم است، نه خودرو دارند نه سفرهای داخلی و خارجی میتونند برند، هر کاری میکنید بکنید فقط قانون حمایت از معلولین ماده۲۷را اجرا کنید
آخرین اخبار