زیارت مزار فرمانده شهید بعد از ۳۵ سال

جمعی از فرماندهان و بسیجیان و جانبازان دوران دفاع مقدس بعد از ۳۵ سال بر مزار فرمانده شهید خود در نهاوند حاضر شدند و به یاد او درختی کاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- بعد از گذشت ۳۵ سال از شهادت سردار شهید «حیدر سهرابی» معاون گردان قیس ابن مسهر گردان ۱۵۹ از سپاه انصار الحسین (ع) همدان جمعی از فرماندهان و بسیجیان و جانبازان دوران دفاع مقدس و عضو این گردان از قم، تهران، همدان و نهاوند در سالروز شهادت این فرمانده شجاع بر سر مزارش گردهم آمدند و بعد از این مراسم با خانواده این سردار شهید دیدار کردند.

سردار شهید «حیدر سهرابی»  ۲۱ دیماه در منطقه عملیاتی کربلای ۵ هنگام اذان ظهر بر اثر اصابت تک تیر انداز‌های عراقی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 جانبازان و همرزمان این شهید با حضور در گلزار شهدای  روستای تکه یک اصله نهال کاج  بنام شهید سهرابی کاشتند.

بعد از زیارت قبر سردار شهید حیدر سهرابی در منزل برادر این شهید گردهم آمدند.

 

دیدار با فرمانده شهید بعد از ۳۵ سال


سردار شهید در عملیات کربلای ۵ معاون گردان ۱۵۹ قیس ابن مسهر بود که بعد از شهادت فرمانده این گردان محمد حسن ابروزن به عنوان فرمانده انتخاب شد.

این سردار شهید از دوستان سرداران شهیدان حاج حسین همدانی و میرزا محمد سلگی بود که در تاریخ ۲۱ دیماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به مدت ۲۴ ساعت با کمتر از ۲۰ نیرو مقابل چندین لشکر مکانیزه و تیپ زرهی عراق ایستادگی کردند و در نهایت به همراه جمعی از همرزمانش به شهادت رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار