دادستان زنجان:

دستگاه قضا اجازه نمی‌دهد که سلامت مردم به کوتاهی‌ مسئولان گره بخورد

حجت الاسلام کرمی گفت: حتی اگر برخورد قانونی با مدیران سهل انگار در حوزه معیشت و سلامت مردم، منجر به عزل و یا بازداشت آن‌ها شود، باز هم انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - حجت الاسلام کرمی  دادستان زنجان با اشاره به اینکه رخداد‌هایی که در شرکت تعاونی کشتارگاه صنعتی طیور زنجان مشاهده شده برای بخش تولید و توزیع قابل قبول نیست، گفت: حجم زیادی از جوجه، مرغ، بوقلمون و حتی محصولات قطعه بندی شده، در این مجموعه انبار شده که تاریخ مصرف مقدار قابل توجهی از آن‌ها نیز گذشته و یا یک روز مانده و در حال انقضاء هستند.

او ضمن صدور دستور معدوم کردن محصولات تاریخ مصرف گذشته موجود در کشتارگاه طیور زنجان، گفت: با وجود اینکه برای همه این طیور یارانه تخصیص یافته است، چرا باید ذبح، عرضه و توزیع، طوری تنظیم شود که حجم قابل توجهی از طیور ذبح شده در این مجموعه، به جای توزیع در بازار  مخصوصا زمان‌هایی که مردم نیاز به مرغ و جوجه داشتند، در این سردخانه احتکار شود.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه مسئولیت بخشی از این کوتاهی‌ها بر عهده سازمان صمت بوده است، می گوید: امسال در برخی مواقع مردم حتی برای تهیه یک یا چند مرغ بامشکل مواجه بودند.


او با بیان اینکه این امور قطعا ناشی از کوتاهی مسئولان دامپزشکی استان است، گفت: علت آن هم این است که بصورت تخصصی‌تر نسبت به بازرسی این مجموعه اقدام نکرده اند و اگر هم بازدید داشتند، بیشتر نمایشی بوده تا تخصصی و واقعی.

این مقام قضایی با تأکید بر اینکه دستگاه قضا اجازه نمی‌دهد که سلامت و معیشت مردم به کوتاهی‌های مسئولان گره بخورد، گفت: برای کسانیکه در مجموعه‌های صمت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان، ترک فعل کرده اند، تشکیل پرونده می‌شود و با مدیران دولتی که نسبت به این موضوع کوتاهی کرده اند برخود قانونی خواهد شد.

به گفته دادستان زنجان علاوه بر مسائل و مشکلات این مجموعه در خصوص احتکار و کم فروشی و عدم رعایت مسائل بهداشتی طیور، موضوع بکارگیری غیرقانونی کارگران اتباع بیگانه که فاقد کارت بهداشتی هم بودند، از دیگر تخلافات آنهاست.

او می گوید: این کارگران اقدام به ذبح و بسته بندی طیور می‌کردند، که یک تهدید جدی برای سلامت مردم و مصرف کننده است و این تخلف در حالی رخ داده که نماینده دامپزشکی هم حضور داشته است.

حجت الاسلام کرمی عدم گزارش این تخلف مخاطره انگیز با گذشت یک ماه از اشتغال کارگران بیگانه فاقد کارت بهداشت را مصداق بارز ترک فعل عنوان کرد و گفت: چنین مسائلی در شرایط فعلی کشور می‌تواند اخلال در نظام اقتصادی باشد و مردم نمی‌توانند از یک سو مشکلات اقتصادی و از سوی دیگر کوتاهی مسئولان را ببینند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.