۲۷ هزار هکتار از اراضی مهاباد به طرح"جهش تولید" اختصاص شد

کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد گفت: تاکنون ۲۷ هزار هکتار از اراضی زراعی دیم در این شهرستان به طرح جهش تولید اختصاص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- آوات نورانی گفت: از مجموع اراضی دیمی که زیر پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته است، با زارعان بیش از ۵ هزار هکتار آن قرارداد بیمه محصولات کشاورزی عقد شده و کار عقد قرارداد با بقیه زارعان نیز تا پایان بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

وی گفت: طرح جهش تولید در ۲۹۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی اجرا می‌شود، سهمیه شهرستان مهاباد برای اجرای این طرح ۳۲ هزار هکتار در نظر گرفته شده که تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت طرح به نفع زارعان شهرستان استفاده شود.

نورانی گفت: طرح جهش تولید در دیم زار‌های شهرستان به علت اهمیت افزایش تولید و خودکفایی محصولات استراتژیک از جمله گندم و جو، حبوبات نظیر عدس و نخود و نباتات علوفه‌ای با هدف گذاری پنج ساله اجرایی می‌شود.

وی گفت: در قالب این طرح زارعان اراضی دیم در سامانه دیمزار‌ها ثبت نام کرده و می‌توانند از برخی حمایت‌های دولتی همچون یارانه حق بیمه محصولات کشاورزی، استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین به تناسب مراحل رشدی از سایر حمایت‌های اختصاص داده شده استفاده کنند.

انتهای پیام/ س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.