رای الیوم بررسی کرد

شواهد حاکی از آغاز انتفاضه سوم فلسطینیان و اتحاد آنهاست

با حتمی شدن بازگشت گردان‌های الاقصی به مقاومت مسلحانه و تغییر معادلات در کرانه باختری و نوار غزه، محمود عباس مهمترین قربانی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان- سال جدید میلادی با توجه به شواهد و قرائن ممکن است سالِ شروع سومین انتفاضه مسلحانه و سال وحدت ملی و واقعی فلسطینی‌ها بر اساس لغو توافقنامه اسلو و بازگشت به سرچشمه مقاومت فلسطین باشد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله خود با اشاره به تشدید ناآرامی‌ها در کرانه باختری رود اردن، رژه گروهی از اعضای گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح و پیام تهدید آمیز آن‌ها نوشت: عناصر جوان جنبش فتح از وضع کنونی این جنبش که به ابزاری برای خدمت رسانی به رژیم صهیونیستی و تثبیت حضور اشغالگران در اراضی اشغالی تبدیل شده است؛ به شدت خشمگین و ناراضی هستند و ممکن است همین عناصر باعث تسریع در شعله ور شدن آتش انتفاضه مسلحانه نه علیه رژیم اشغالگر صهیونیست بلکه تشکیلات خودگردان فلسطین و فرماندهی فتح شوند که از مردم خود فاصله گرفته اند و به یکی از ابزار‌های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند.

این روزنامه در ادامه آورده است: این روزها، کرانه باختری رود اردن با ناآرامی‌ها، تشدید خشم و نارضایتی از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک نشینان مواجه است که موجبات نگرانی حقیقی رژیم صهیونیستی را فراهم کرده و این ناآرامی‌ها به طور آشکار در افزایش عملیات شهادت طلبانه و انتقام جویانه فلسطینی‌ها علیه شهرک نشینان صهیونیست جلوه گر شده است. چنین وضعیتی بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را بر آن داشت که در خانه اش نزدیک تل آویو به برگزاری نشست محرمانه‌ای با محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام کند تا هر چند دیر، اما به بررسی چگونگی مقابله «مشترک» با این پدیده هراس انگیز برای اسرائیلی‌ها یعنی تل آویو و شهرک نشینان بپردازند.

دو رویداد مهم در کرانه باختری که احتمال عملیات مسلحانه را علیه اشغالگران افزایش می‌دهد

طی دو روز گذشته، دو رویداد مهم در کرانه باختری رود اردن به وقوع پیوسته است که می‌تواند بیانگر احتمال قریب الوقوع تشدید عملیات مسلحانه و شهادت طلبانه علیه اشغالگران در کرانه باختری باشد.

نخستین رویداد، اقدام یک گروه از افراد مسلح وابسته به گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح در نمایش علنی قدرت با سلاح‌های تیربار در اردوگاه الامعری است. در بیانیه این گردان‌ها که توسط یکی از شرکت کنندگان در رژه قرائت شد، «اسرائیل» تهدید شده است در صورت وقوع هر گونه پیشامد ناخوشایندی برای اسیر «ناصر ابوحمید» از اعضای این گردان‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی که به سرطان مبتلاست و با دستگاه‌های تنفس مصنوعی زندگی می‌کند، انتقام بزرگی از اسرائیل خواهند گرفت.
در این بیانیه آمده است: «زیر پا‌های صهیونیست‌ها آتش را شعله ور خواهیم ساخت، ما آتشی هستیم که‌تر و خشک را باهم خواهیم سوزاند».

دومین رویداد، یورش یک گروه از نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به اردوگاه جنین و حمله وحشیانه آن‌ها به محمد الزبیدی پسر اسیر زکریا الزبیدی از قهرمانان عملیات بزرگ فرار از زندان الحریه (جلبوع) است، مهمتر اینکه، یک گروه از افراد مسلح دربرابر مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله که محمد الزبیدی در آن بازداشت بود؛ تظاهرات کردند و نیرو‌های امنیتی مجبور شدند برای مهار اوضاع پیش از تبدیل آن به یک درگیری مسلحانه، محمد الزبیدی را آزاد کنند.

گسترش سلاح ها، فعالیت علنی گردان‌های شهدای الاقصی، تردد آزادانه اعضای این گردان‌ها به داخل اردوگاه‌ها و شهر‌ها و تهدید علنی آن‌ها برای گرفتن انتقام اسرای خود و (ابوحمید) از بنیانگذاران این گردان‌ها و دیگر بازداشت شدگان بیانگر وقوع احتمالی «شورش» در جنبش فتح و همچنین شورش جوانان علیه محمود عباس و اطرافیانش به علت گسترش نارضایتی از سیاست‌های ذلیلانه محمود عباس در برابر اشغالگران و شهرک نشینان است.


بیشتر بخوانید

سومین انتفاضه فلسطینیان در راه است
دیدار محمود عباس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی


رای الیوم در ادامه این سرمقاله آورده است: با حتمی شدن بازگشت گردان‌های الاقصی به مقاومت مسلحانه، معادلات در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه تغییر خواهد کرد و تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس یکی از مهمترین قربانیان آن خواهد بود چرا که جنبش فتح همچنان از حمایت گسترده ساکنان کرانه باختری و نوار غزه برخوردار است و همانطور که در بیانیه این گردان‌ها در اردوگاه الامعری آمده، ممکن است زمین زیر پای صهیونیست‌ها شعله ور شود.

عناصر جوان جنبش فتح که اکثریت این جنبش را تشکیل می‌دهند، از وضع موجود این جنبش که به ابزاری برای خدمت رسانی به رژیم صهیونیستی و تثبیت حضور اشغالگران در اراضی اشغالی تبدیل شده اند به شدت خشمگین و ناراضی هستند. همین نیرو‌ها (نیرو‌های وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین) که به طور وحشیانه‌ای به محمد الزبیدی حمله کردند؛ ممکن است باعث تسریع در شعله ور شدن آتش انتفاضه مسلحانه نه علیه اسرائیل اشغالگر بلکه تشکیلات خودگردان فلسطین و فرماندهی فتح شوند که از مردم خود فاصله گرفته اند و به یکی از ابزار‌های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند.

سال ۲۰۲۲ که به تازگی آغاز شده، ممکن است با اقدامات عملی و به زور اسلحه و نه حرف، سالِ سومین انتفاضه مسلحانه و سال وحدت ملی و واقعی فلسطینی‌ها بر اساس لغو توافقنامه اسلو و بازگشت به سرچشمه مقاومت فلسطین باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار