توسعه بقعه سبزقبا با تامین منابع مالی امکانپذیر می‌شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دزفول گفت: توسعه بقعه سبزقبا با تامین منابع مالی و افزایش درآمد‌های آن امکانپذیر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - مصطفی عباسی نژاد گفت: طرحی در دهه ۷۰ تا ۸۰ با عنوان طرح جامع بقعه سبزقبا در نظر گرفته شده که بر اساس آن باید منازل اطراف بقعه خریداری و به صحن اضافه شوند.

او گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی کنونی و ناچیز بودن درآمد بقعه اجرای آن طرح امکانپذیر نیست و مقرر شد یک طرح جدید بر اساس میزان منابع مالی بقعه سبزقبا و کمک‌های خیران طراحی و اجرا شود.

به گفته عباسی نژاد تبدیل وضعیت املاک سبزقبا نیز در دستور کار است که در به منظور درآمدزایی برای بقعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول می‌گوید یکی از گلدسته‌های ۷ رنگ تکمیل شده و دیگر گلدسته در مرحله شاسی کشی قرار دارد، ضمن اینکه کاشی‌های مورد نیاز برای کاشی کاری گلدسته‌ها نیز به زودی تحویل گرفته شده و کاشی کاری گلدسته‌ها نیز انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: هزینه کاشی کاری گلدسته‌های سبزقبا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده، اما برای مقرنس کاری ۲۰۰ متر از گلدسته‌ها اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال نیاز است، همچنین در حال حاضر طرح تکمیل گلدسته‌ها با استفاده از نذورات و منابع بقعه در حال انجام است، اما قطعاً کافی نیست و نیازمند همکاری خیران هستیم.

روز دهم ذی‌القعده در دهه کرامت به عنوان روز بزرگداشت سبزقبا (ع) نامگذاری شده است. محمد بن موسی کاظم ملقب به سبزقبا از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و برادر تنی علی بن موسی الرضا (ع) است.

حرم سبزقبا (ع) قطب فرهنگی دزفول و خوزستان به عنوان یک شهر گردشگرپذیر و مذهبی محسوب می‌شود که سالانه پذیرای خیل عظیم گردشگران و زائران است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.