لزوم احداث پارک بانوان در رفسنجان

رئیس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ۳۰۰ هزار جمعیت در شهر رفسنجان، ضرورت احداث یک پارک بانوان در این شهرستان، احساس می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه روز رفسنجان شناسی که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: پارسال کمیسیون فرهنگی، قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت را تصویب کرد، که ۷۱ ماده دارد وخوشبختانه چند مورد از این قانون از امسال عملیاتی شده است.

به گفته راستینه، فعلاً برای سال آینده در لایحه بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرا سازی این قانون پیش بینی شده است؛ درصورتی که نیاز واقعی این قانون ۲۸ هزار میلیارد تومانست که تلاش بیشتر را می‌طلبد که در لایحه بودجه این امر اصلاح شود.

او می‌گوید: با توجه به دغدغه‌هایی که در خانواده و بحث جمعیت، ازدواج و حمایت از خانواده‌های پرجمعیت مطرح است، مادر این قانون مواردی را دیده ایم و خرسندیم که در لایحه ۱۴۰۱ ضریب افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با حق عائله مندی و حق اولاد تعریف شود.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی، از سال ۱۴۰۱ هر سال به مدت ۵ سال ضریب عائله مندی و حق اولاد دو برابر خواهد شد که این نیز یک اتفاق بزرگی است.

راستینه گفت: زنان خانه دار روستایی و عشایری که، صاحب ۳ یا ۴ فرزند می‌شوند دولت مکلف است ۲۰۰ متر زمین به آن‌ها دهد؛ حتی اگر فرم (ج) آن‌ها قرمز باشد و قبلا از امتیاز تسهیلات دولتی استفاده کرده باشند، باید مجدداً بهره‌مند شوند.

او می‌گوید: خدمات گسترده‌ای در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آمده است و دولت مکلف است ظرف ۶ ماه آئین اجرایی این قانون را بنویسد که تاکنون ۳ ماه از این فرصت گذشته و تقریبا تا پایان امسال، این قانون باید نوشته شود.

آیین افتتاحیه روز رفسنجان شناسی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و مسئولان وزارت ورزش و جوانان

رئیس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: خواهشمندم به محض ابلاغ شدن این قانون، دوستان بلافاصله به صورت گسترده این قانون را کار کنند؛ چراکه این وظیفه ما برای آینده است و بهتر است که این قانون مطالعه، مطالبه و در نهایت پیگیری شود.

راستینه به حمایت بخش خصوصی از حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: اعتبارات و بودجه دولتی بسیار محدود است، لذا پیرو همین اتفاق، ما به دنبال نظام جامع باشگاه داری هستیم که خوشبختانه در پایان دولت گذشته یک لایحه داده شد که درصدد ارتقا آن هستیم تا با فراهم آوردن بستر‌های حمایتی بخش خصوصی برای ایجاد باشگاه ها، اقدام شود.

او می‌گوید: ارتباط مجموعه وزارت ورزش و جوانان با وزارت آموزش و پرورش در ایجاد روابط بین بخشی برای حمایت از ورزش بسیار مهم است و این نظام باشگاه داری نیز کمک دهنده خوبی است تا بتوانیم از ورزش‌های بسیار مهم حمایت کنیم.

به گفته راستینه، استان کرمان ۸ هزار راس اسب با ۲۰۰ مزرعه پرورش اسب دارد که پرورش دهنده‌ها در مجوزات دچار مشکل شده اند که این مورد خوبی نیست.

او گفت: حتما مدیر کل ورزش و جوانان باید یک پرونده واحدی را برای هدایت سرمایه گذار و اخد مجوزات لازم برای باشگاه‌ها ایجاد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی می‌گوید: با وجود ۳۰۰ هزار جمعیت در شهر رفسنجان و نبود یک پارک بانوان، وضعیت خوبی وجود ندارد و این به این معنا است که باید جلسات شورای عالی جوانان در ستاد ساماندهی مصوب و پیگیری شود.

رئیس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصوبات برای رفسنجان در ستاد ساماندهی جوانان باید این باشد، قانونی تصویب شود تا بر اساس آن، فرمانداری و شهرداری مکلف شوند به سمتی بروند تا از ظرفیت بخش خصوصی و شهرداری، استفاده کنند که یک پارک بانوان، ایجاد و راه اندازی شود.

به گفته راستین، سرانه ورزشی در شهرکرد ۳۸ سانتی متر است و این نشان دهنده نصف سرانه ورزشی استان کرمان است، این در حالیست که شهر کرد با وجودی جمعیتش از رفسنجان کمتر و منابع درآمدیش، یک دهم منابع درآمدی کرمان نیست، پارک بانوان خوب و درخوری دارد.


راستینه می‌گوید: ما حتما این موضوع را در جلسه جمع بندی کمیسیون به عنوان یکی از مصوبات قرار خواهیم داد و پیگیری می‌کنیم و مسئولان استانی باید پاسخگوی این امر باشند.

او گفت: درخصوص سوارکاری اگر منتظر دولت باشیم، دولت چنین سرمایه‌ای ندارد که برای شما یک پیست بزرگ سوارکاری احداث کند، این درحالیست که دولت درخصوص مجوز و تسهیلگری کمک دهنده است؛ اما اگر شما یک شرکت تعاونی میان مجموعه مزرعه داران سوارکاری ایجاد کنید، و سهام تعریف کنید؛ درآمد و ثروتی که از محل آن پیست می‌توان دست آورد ارزش افزوده خوبی به همراه دارد؛ چراکه صنعت اسب پردرآمد‌ترین صنعت ورزشی جهان است.

رئیس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی به قانون ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: این یک ظرفیت خوبی بود؛ ولی یک خطای کلی در قانونش ایجاد شد که با وزارت خانه در حال پیگیری برای برطرف شدن آن هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار