در اطراف حرم مطهر:

اماکن اقامتی ناایمن، تهدیدی برای جان زائران

با تلاش کارگروه ویژه ایمنی اماکن اقامتی در شهرداری منطقه ثامن از ابتدای امسال ۲۹۲ مورد اماکن اقامتی غیرمجاز در نزدیکی حرم مطهررضوی ارزیابی و پایش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: براساس پایش‌های صورت گرفته توسط کارگروه آسیب شناسی شهرداری منطقه ثامن ۹۰۹ مورد واحد اقامتی غیرمجاز و ناایمن در اطراف حرم مطهررضوی شناسایی شده است، که از ابتدای امسال ۲۹۲ مورد بازدید و پایش ایمنی ملزم به رفع نغایرت های ایمنی و بهداشتی و اخذ مجوزهای قانونی و تاییدیه از این واحد‌های اقامتی صورت گرفته است. 

وی گفت: از این تعداد مجموعه اقامتی که دارای استاندارد‌های لازم نبوده و یا ضوابط بهداشتی، ایمنی و دیگر موارد را رعایت نکرده و دارای مغایرت بوده اند؛ اخطاریه‌های قانونی لازم را دریافت کردند و ۲۱ مورد نیز با اخذ دستور از مقام قضایی پلمب شده اند. 

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: به دنبال ارائه واجرای طرحی هستیم که با مشارکت اصناف و اتحادیه و جامعه هتل داران مشهد، نسبت به الزام آموزش و توجیه کلیه پرسنل شاغل در این مراکز اقامتی، در خصوص مبانی و اصول بهداشتی و ایمنی از طریق شرکت‌های معتبر و ذی صلاح که زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه گواهینامه‌های لازم می‌نمایند، اقدام کنند.

وی گفت: در ادامه طرح ارزیابی و پایش موارد ایمنی و بهداشتی، از اواخر دی ماه کلیه مراکز اقامتی مجاز با حضور نمایندگانی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، مرکز بهداشت ثامن و نمایندگان مجتمع قضایی ثامن مورد ارزیابی از نظر آیتم‌های مربوط به ایمنی تجهیزات، HSE و موارد بهداشتی و زیست محیطی قرار خواهند گرفت.

هراز چندگاهی با قرار گرفتن در ایام مناسبتی خاص در طول سال و افزایش ورود زائرین به مشهد، به ویژه در فصول سرد سال، خبرهای ناگواری از ایجاد مشکلاتی مانند گازگرفتکی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، سقوط در چاه، برق گرفتگی به گوش می‌رسد که بعضا جان زائرین را به خطر می‌اندازد.

 

انتهای پیام//ا.د.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.