خطیب نماز جمعه شهرکرد:

سردار سلیمانی از افتخارات انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: جامعه اسلامی و به ویژه جوانان به الگو‌های مناسب نیاز دارند که سردار سلیمانی به لحاظ ویژگی‌های برجسته شخصیتی از همه نظر قابل عرضه است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ه) با اشاره به لزوم نشان دادن سیره و بزرگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: جامعه اسلامی و به ویژه جوانان به الگو‌های مناسب نیاز دارند که سردار سلیمانی به لحاظ ویژگی‌های برجسته شخصیتی از همه نظر قابل عرضه است.

سردار سلیمانی از جمله افتخارات انقلاب اسلامی و از برجسته‌ترین شخصیت‌های نظامی به شمار می‌رود که علاوه بر مرتبه بالای فرماندهی، از مهربانی، کرامت و بزرگواری و اخلاق شایسته بسیاری برخوردار بود از این رو باید بزرگی وی را به جامعه نشان داد.


بیشتر بخوانید


به ندرت می‌توان فردی را یافت که در تمام ابعاد، شایسته باشد که در این میان سردار سلیمانی از جمله افراد کم‌نظیری است که شخصیت وی لایق تجلیل بوده و از همه نظر قابل عرضه است.

خاطره غم‌انگیزی از هتاکی به تمثال این شهید بزرگوار روی داده است، اما شیعیان از این مسائل بسیار دیده‌اند و بار‌ها پس از تخریب بارگاه امامان شیعه، صحن و سرای آن بزرگواران را مجلل‌تر بنا کرده‌اند، اما اگر چه موضوع تخریب تمثال مهم نیست و قابل جبران است، اما مهم آن است که افراد بیدار شود و آگاهی یابند و قدر شخصیت بزرگی، چون حاج قاسم سلیمانی را دریابند.

حیا و عفت در نهاد تمامی افراد به ودیعه گذاشته شده است که اگر هدایت و تقویت شود می‌تواند در همراهی با عقل، انسان را از تمامی بدی‌ها و کجی‌ها حفظ کند.

اگر دین و ارزش‌های دینی به درستی تفهیم شود و عقل و حیا نیز با آن همراهی کند محصول آن وجود شخصیت‌های برجسته‌ای، چون اولیای الهی خواهد بود که حضرت زهرا (س) نیز از جمله این افراد و از الگو‌های مهم جامعه است.

چهار‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان حضرت قمر بنی هاشم (ع) شهرکرد رونمایی شد و شب همان روز فرد یا عده‌ای آن را به آتش کشیدند.

مدیران و مسئولان ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، احزاب، نهاد‌ها، ارگانها، انجمن‌های چهارمحل و بختیاری با صدور بیانیه‌های جداگانه، از حرکت سخیف عاملان جنایت کار و محکومیت هتک حرمت به تندیس سردار دل‌ها اعلام انزجار کردند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری می گوید: دستورات لازم به دادسرا، ضابطین قضایی و دستگاه‌های ذیربط جهت شناسایی عوامل این اهانت، داده شده است و انشاالله در اسرع وقت عاملین هتک حرمت به سردار سرافراز ایران دستگیر و به مجازات عملشان خواهند رسید.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، شناسایی عاملان هتک حرمت به تندیس سردار دل‌ها، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.