با تشدید اعتراضات در قزاقستان رخ داد

لغو دو روزه پرواز‌های خط هوایی ترکیه به قزاقستان

ترکیه پرواز‌های برنامه ریزی شده خود به قزاقستان را تا ۹ ژانویه لغو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- مقامات شرکت ترکیش ایرلاینز دیروز پنجشنبه اعلام کردند پرواز‌های این خط هوایی به دلیل اعتراضات و ناآرامی‌ها در قزاقستان به مدت دو روز لغو می‌شود.

به نوشته روسیا الیوم، از یکشنبه گذشته تظاهراتی در قزاقستان علیه افزایش قیمت گاز مایع آغاز شد که شامل غارت و شورش در شهر آلماتی، پایتخت سابق قزاقستان و بزرگترین شهر این کشور شده و تلفات جانی بر جای گذاشته است. دولت قزاقستان روز چهارشنبه استعفای خود را اعلام کرد و به دنبال آن وضعیت فوق العاده در سراسر کشور با هدف حفظ امنیت عمومی برقرار شد.


بیشتر بخوانید

بازداشت بیش از ۳ هزار تن در پی ناآرامی‌های قزاقستان


انتقال واحد‌های نیرو‌های حافظ صلح روسیه به قزاقستان

در همین حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هواپیما‌های ترابری نظامی به انتقال واحد‌های نیرو‌های حافظ صلح روسیه وابسته به سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان ادامه می‌دهند. هواپیما‌های ترابری از فرودگاه‌های مسکو، ایوانوو و اولیانوفسک برای انتقال آن‌ها استفاده می‌کنند. چتربازان روسی نیرو‌های حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی نیز هم اکنون در این فرودگاه‌ها حضور دارند تا برای انتقال به قزاقستان آماده شوند.

پیشتر مسکو در این بیانیه خواستار راه حل مسالمت آمیز برای همه مسائل در چارچوب قانون اساسی و از طریق گفتگو در قزاقستان شد و اعلام کرد اوضاع در اطراف دفاتر دیپلماتیک و کنسولی روسیه و قزاقستان همچنان آرام است و تا کنون گزارشی از آسیب شهروندان روس در اعتراضات قزاقستان دریافت نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار