حسین امیرعبداللهیان:

رژیم صهیونیستی در موقعیتی نیست که بتواند تهدیداتش را اجرا کند

وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با الجزیره درباره برجام، روابط ایران با کشورهای منطقه و همچنین عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس سخن گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای تأکید کرد که هشتمین دور گفت‌وگوها در وین، مذاکرات را در مسیر درست قرار داد.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره که با وزیر امور خارجه کشورمان مصاحبه کرده است، حسین امیرعبداللهیان تأکید کرد: «اگر طرف‌های غربی اراده داشته باشند، می‌توان در وین به توافق خوبی دست یافت.»

وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که «ما خواستار لغو تحریم‌های اعمال شده از سوی ترامپ به ویژه تحریم‌های مغایر با توافق هسته‌ای هستیم»، تأکید کرد: «ما ضمانتی می‌خواهیم که شامل عدم اعمال تحریم‌های جدید و عدم بازگشت تحریم‌ها پس از لغو آن‌ها می‌شود.»

حسین امیرعبداللهیان افزود: «الگوی عملی تضمین هم صادرات نفت و دریافت درآمد است»، همچنین تأکید کرد: «تبادل‌نامه غیررسمی با آمریکایی‌ها در وین با هدف تسهیل مذاکرات صورت می‌گیرد. سخنان خوبی از هیئت آمریکایی در وین می‌شنویم و مهم این است که شاهد اقدامات جدی باشیم.»

وزیر امور خارجه کشورمان درباره تهدیدات رژیم اشغالگر قدس نیز به الجزیره گفت: «تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی جدید نیست و آن‌ها در موقعیتی نیستند که بتوانند آن را اجرا کنند.»

حسین امیرعبداللهیان درباره روابط ایران و عربستان نیز با بیان این‌که «گفت‌وگوی ما با عربستان سعودی مثبت و سازنده است و هر زمان که بخواهم آماده بازگردانی روابط هستیم»، گفت: «تا چند روز دیگر نمایندگان ما در سازمان همکاری اسلامی به جده بازخواهند گشت و این اقدام مثبتی است. عربستان خواهان گفت‌وگو درباره پرونده‌های منطقه‌ای است، اما این گفت‌وگویی است که بر روابط دوجانبه متمرکز است.»

وزیر امور خارجه ایران افزود: «ما به اهمیت گفت‌وگوی منطقه‌ای گسترده شامل عربستان، مصر و ترکیه برای حل مشکلات منطقه معتقدیم. همسایگان ما به ما هشدار دادند که عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس یک اشتباه استراتژیک است و آن‌ها اولین کسانی هستند که بهای آن را می‌پردازند.»

وزیر امور خارجه کشورمان در این مصاحبه درباره روابط ایران و روسیه نیز گفت: «کار بر روی توافق راهبردی با روسیه در حال انجام است و به زودی جزئیات را اعلام خواهیم کرد.»

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ دی) آغاز شد. گفت‌وگو‌ها طی روزهای گذشته با برگزاری دیدار‌های دو و چندجانبه میان هیأت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ادامه یافت و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا، مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین و همچنین نمایندگان سه کشور اروپایی به طور جداگانه دیدار کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی با مذاکره کنندگان ارشد ۴+۱ با هدف احیای برجام گفت‌وگو داشته است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز دیدارهایی جداگانه با محوریت برجام در وین داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۴ ۱۷ دی ۱۴۰۰
پی حرف برید یکی دوتا موشک بزنید توی سر این جانورها شرشون رو بکنید تا دنیا نفس راحتی بکشه
هیچ مشکلی هم پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۱ ۱۷ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ایشون راست میگه صهیونیستهای نکبت غاصب رژیم جعلی در موقعیتی نیستند که تهدیداتشون رو عملی کنند احتمالا پشتبندشم ایشون به صهیونیستها اینگونه می خواسته تفهیم کنه و دشمنان اینگونه تفهیم شدند که آره هر وقت موقعیتش پیش اومد بهتون اعلام می کنیم تا تهدیداتتون رو عملی کنید!!! در حال حاضر موقعیتش رو ندارید !!! انگار ایشون دارن برای اتاق جنگ دشمنان تصمیمگیری می کنند که کی موقعیتشو دارن و کی موقعیتش رو ندارند !!! صهیونیستها و آمریکاییها هم بیکار نشستند و گوش به فرمان ایشون هستند که ببینند ایشون کی بهشون میگه موقعیت دارید یا ندارید برای اجرای تحدیداتتون !!! آخه با دشمن اینگونه پیغام می دهند!!! جناب وزیر خارجه محترم عزیز دل برادر به دشمن فقط باید بگویید اگه راست میگویید و جراتشو دارید تهدیداتتون رو عملی کنید تا ظرف مدت چند روز به تعداد انگشتان دست خاورمیانه جهان اسلام رو رو سرتون خراب ویران نابود کنیم که اثری از آثارتان بر روی نقشه جغرافیایی کره زمین باقی نماند میگی نه این گوی اینم میدان تهدیداتتو عملی کن تا روز روشنتان را شب تارتان کنیم در سر تا سر خاورمیانه جهان اسلام ناب محمدی ص و به زباله دان تاریخ بشریت فراعنه ملعونین پرتتان کنیم به دشمن ایران اسلامی اینگونه پیغام می دهند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . ومن الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا والتماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار