جدیدترین تصاویر سحابی شعله+ عکس

رصدخانه جنوبی اروپا تازه‌ترین تصاویر سحابی شعله را از طریق آزمایش رهیاب آتاکاما گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوانرصدخانه جنوبی اروپا تصویر جدیدی از سحابی شعله جبار منتشر کرده است. سحابی شعله که NGC ۲۰۲۴ نامیده می‌شود، یک منطقه ستاره ساز بزرگ است که در صورت فلکی جبار یا شکارچی واقع شده و در فاصله ۱۴۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد. صورت فلکی شکارچی به راحتی در آسمان شب قابل مشاهده است. شما می‌توانید کمربند جبار را که متشکل از سه ستاره آبی روشن است، به راحتی مشاهده کنید.

به نقل از indianexpress، این تصویر با استفاده از آزمایش رهیاب آتاکاما (APEX)، واقع در صحرای آتاکاما، گرفته شده است. این تیم از امواج رادیویی برای گرفتن عکس‌ها استفاده کرد. توماس استنکه، ستاره شناس سابق رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) و تیمش از ابزار جدید SuperCam در APEX برای انجام مشاهدات استفاده کردند. همانطور که ستاره شناسان می‌گویند، هر زمان که تلسکوپ یا ابزار جدیدی در اطراف شما وجود دارد، صورت فلکی جبار را مشاهده کنید. همیشه چیز جدید و جالبی برای کشف وجود خواهد داشت!

رصدخانه اروپا

سحابی شعله

این تیم علاوه بر سحابی شعله، سحابی‌های بازتابی ۷۸ و NGC ۲۰۷۱ را نیز مشاهده کردند. سحابی انعکاسی زمانی ایجاد می‌شود که نور یک ستاره توسط غبار ابر‌های گرد پراکنده شود. در سال ۲۰۱۸، دوربین مادون قرمز و تلسکوپ هابل تصویر رنگارنگی از M۷۸ گرفت. این تیم همچنین یک ابر کروی و کوچک جدید را در شمال NGC۲۰۷۱ پیدا کردند و نام آن را «سحابی گاو» گذاشتند.

سحابی های بازتابی

مطالعه سحابی‌ها می‌تواند به اخترشناسان کمک کند تا چگونگی شکل گیری و تکامل ستارگان را در طول تاریخ درک کنند. اگر به تصویر جدید دقت کنید، ممکن است پس‌زمینه‌ای آرام با ستاره‌های کوچک ببینید. این تصویر با استفاده از مشاهدات تلسکوپ پیمایشی مرئی و فروسرخ ESO برای رصدخانه پارانال در شیلی تهیه شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.